Show simple item record

dc.contributor.advisorAtabay, Remziye Gülem
dc.contributor.authorTatarlar, Ceren Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:50Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635873
dc.description.abstractGeçmişten günümüze, kişinin kendisi ve varlığı büyük bir ilgi kaynağı olmuştur. Genişletilmiş benlik kavramı genel olarak pazarlama alanındaincelenirken, bu tezin amacı bu kavramı yönetim ve özellikle örgütsel davranış literatürüne getirmektir. Belk çalışmalarında tüketicilerin daha sonra genişletilmiş benliğin bir parçası haline gelecek öğeleri de kapsayacak şekilde genişletilmiş çekirdek bir benliğe sahip olduklarını belirtmiştir. Bireyler kişileri, yerleri ve bağlı olduklarını hissettikleri şeyleri, kendilerinin genişletilmiş benliklerinin bir parçası olarak görülürler. Bulaşma, genişletilmiş benlik kavramı içerisinde tartışılmaktadır ve benliği genişletme taktiklerinden biri olarak adlandırılır. Bulaşma yoluyla, kişi kendi benliğini bir başkasına dayatabilir ve bunun sonucunda başkalarını kendi genişletilmiş benliğinin bir parçası yapabilir. Bu tezin amacı örgütlerde bulaşma kavramının altında yatan niyetleri, taktikleri ve bunların sonuçlarını ortaya çıkarmaktır. Bu tezin örneklemi akademisyenleri içermektedir, çünkü bulaşmanın diğer çalışma ortamlarına ve mesleklere kıyasla daha kolay görülebileceği düşünülmektedir. 6 çift 18 bireysel olmak üzere sosyal bilimler alanında çalışan 30 katılımcı ile görüşmeler yapılmıştır. Bulgular bulaşma kavramının örgütsel bağlamda varlığını, hangi sebeplerle ortaya çıktığını, hangitaktiklerle bulaşma davranışının gerçekleştirildiğini ve bulaşmanın doğurduğu sonuçları açıklamaktadır. Ayrıca tartışma kısmında teorik ve yönetsel katkılardan bahsedilmiş, bulaşma kavramı üzerine ileride yapılacak çalışmalar için fikir bildirilmiştir.
dc.description.abstractFrom the past to the present, one's self and existence have been a source of great interest. While the concept of extended self is examined in general in the field of marketing, the aim of this thesis is to bring this concept to management and especially to organizational behavior literature. Belk, in his work, stated that consumers have an extended core self, which later includes elements that will become part of the extended self. Individuals see other people, places and what they feel connected to as a part of their extended selves. Contamination is discussed within the concept of extended self and is considered as one of the tactics for extending self. Through contamination, one can impose one's own self on one another and, as a result, make others part of his or her extended self. The aim of this thesis is to reveal the intentions, tactics and their consequences that underlie the concept of contamination in organizations. The sample of this thesis includesacademicians because it is thought that it can be seen more easily than other working environments and professions. 6 pairs and 18 individual – a total of 30 interviews were conducted with participants working in the field of social sciences. The findings explain the existence of the concept of contamination in the organizational context, the reasons for which it occurred, the tactics of conducting the behavior and the consequences of the contamination. In addition, theoretical and managerial contributions have been mentioned in the discussion section and ideas have been given for future studies on the concept of contamination.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleContamination at workplace
dc.title.alternativeÖrgütlerde bulaşma kavramı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational behavior
dc.subject.ytmContagion effect
dc.subject.ytmExtended self
dc.identifier.yokid10234593
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543525
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineÖrgütsel Davranış Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess