Konaklama işletmelerinde işgörenlerden yansıyan kurumsal imajın analizi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, konaklama işletmelerindeki işgörenlerin kurumsal imajalgısının, halkla ilişkiler uygulamaları ile olan ilişkisini ve hedef kitleye yansıyanetkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma, giriş ve sonuç kısmının dışında üç bölümden oluşmaktadır. İlgiliyayınlardaki araştırma ve incelemelerden yararlanılarak yapılandeğerlendirmelerin yer aldığı ilk iki bölümde, çalışmanın kuramsal temellerioluşturulmuştur. Birinci bölümde, konaklama işletmeleri ve kurum imajınınkavramsal analizi yapılmış ve bu işletmelerde olumlu bir kurum imajınınyaratılması, sürdürülmesi ya da iyileştirilmesi için, işlevler bazında yapılan veyayapılması gereken faaliyetler ve bu faaliyetlerin kurum imajına olan etkileriincelenmiştir. İkinci bölümde ise, bu işlevleri yerine getiren işgörenlerin kurumimajına ve hedef kitleye yansıyan etkileri incelenmeye çalışılmıştır.Üçüncü bölümde ise, Antalya Bölgesi'ndeki 5 yıldızlı konaklamaişletmelerinin 10 tanesinde yapılan uygulamalı bir araştırma değerlendirilmiştir.Bu araştırmanın sonucunda şu temel hipotezler doğrulanmıştır:1- İşgörenlerdeki kurum imajı, yöneticilerin varsaydığı ölçüde olumludeğildir.2- İşletmelerdeki işgörenlerin kurum imaj algısı, hedef kitle ile olanilişkilerini etkilemektedir.3- İşletmelerin, halkla ilişkiler uygulamalarındaki etkinliği ileişgörenlerdeki kurum imajı arasında pozitif bir ilişki vardır.4- İşletmelerdeki kurumsal imajın değişiminde halkla ilişkileruygulamalarının önemli bir payı vardır.Bu çalışmanın sonunda, konaklama işletmelerinde halkla ilişkilerişlevinin, işgörenlerin kurum imajı algılamalarında önemli bir role sahip olduğuve bu algılamaların işgörenler tarafından hedef kitleye yansıtıldığı belirlenmiştir.Bu nedenle, saygın bir kurumsal imajın sağlanması için, konaklamaişletmelerinde etkin bir halkla ilişkiler sisteminin kurulup işletilmesigerekmektedir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise, elde edilen sonuçlar toplucaverilerek, yöneticilerin saygın bir kurum imajının yaratılması, sürdürülmesi veyaiyileştirilmesi için halkla ilişkiler işlevinden ne şekilde yararlanabileceklerinigösteren öneriler ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Konaklama İşletmesi, Kurumsal İmaj, Halkla İlişkiler,Yönetim This study was aimed to identify the corporate image perception ofemployees in accommodation establishments, its connection of the practices ofpublic relations and the effects reflecting the target group.The study is composed of three chapters except from the introduction andthe conclusion. The theoretical foundations of the study are formed in the first twochapters in which evaluations based on the research and studies listed in therelated publications take place.In the first chapter, the conceptional analysis of accommodationestablishments and the corporate image has been made and the possibleactivities or the activities done in the context of function to create maintain orimprove a positive corporate image in these workings and the effects of theseactivities are researched. Then, in the second chapter, the effects of theemployees fulfilling these functions reflecting to corporate image and the targetgroup have been studied.In the third chapter, a research in 10 five-star accommodationestablishments in Antalya region has been evaluated. As a result of this research,these basic hypotheses have been proved:1) Corporate image of employees is not as positive as the managerssuppose it to be.2) Employees? perception of corporate image in the establishments affectstheir relations with the target group.3) There is a positive relationship between the efficiency in the practices ofpublic relations of establishments and the corporate image of employees.4) The practices of public relations play a great role in changing thecorporate image in establishments.At the end of this study it has been identified that the function of publicrelations in accommodation establishments has an important role in employees?perception of corporate image and these perceptions are reverberated to thetarget group by the employees.So it is necessary to build up and run an effective public relations system inorder to obtain a prestigious corporate image in the accommodationestablishments. In the final chapter of the study the results are given totally; andsome suggestions showing how to make use of the function of the public relationsto create, maintain and improve a prestigious corporate image of the managersare put forward.Key Words: Accommodation Establishments, Corporate Image, Public RelationsManagement
Collections