Sınıf içi rehberlik etkinliklerinin öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve teknolojinin hızlı bir şekilde ilerlediği dünyada, toplumun vebireylerin ihtiyaçları da değişmektedir. Bireylerin gelişen teknolojiye uyumsağlayabilmeleri ve bilgi birikimi elde edebilmeleri için nitelikli bir eğitimdengeçmeleri gerekmektedir. Bu nedenle eğitim kurumları öğrencilere etkiliöğrenmeyi sağlamak için destek olmalıdır. İstenilen nitelikte bir eğitimingerçekleşmesi, öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmeleri ile gerçekleştirilebilir. Bununiçin öğrencilerin etkili öğrenme ve verimli çalışma becerilerini destekleyeceksınıf içi rehberlik etkinlikleri programlarına ihtiyaç vardır.Bu nedenle araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin verimli dersçalışma alışkanlıkları, akademik başarıları, sınav kaygı düzeyleri üzerinde sınıfiçi rehberlik etkinliklerinin etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, ön-test son-testkontrol gruplu deneysel model uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere 11haftalık sınıf içi rehberlik etkinlikleri programı uygulanmıştır. Deney-kontrolgrubu arasındaki farkı araştırmak için Uluğ (1981) tarafından geliştirilen?Çalışma Alışkanlıkları Envanteri? ön-test ve son-test olarak, Öner tarafındanTürkçe' ye uyarlanan ?Sınav Kaygısı Envanteri? son test olarak uygulanmıştır.Ayrıca, deney ve kontrol gruplarının I. Dönem ve II. Dönem ara karne notortalamaları karşılaştırılmıştır.Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde alt ölçeklerde ortalamalar( X ), tekrarlanmış ölçümler için varyans analizi, iki boyutlu değişkenlerle altölçeklerin karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır.Verilerin değerlendirilmesi ile şu sonuçlara ulaşılmıştır. Sınıf içi rehberliketkinliklerine katılan deney grubu öğrencilerinin, etkinlikler sonrasında çalışmaalışkanlıklarında artış olduğu, akademik başarılarında yükselme belirlenmiştir.Etkinliklere katılmayan kontrol grubundaki öğrencilerin çalışma alışkanlıklarıdeğişmemiş, akademik başarılarında bir farklılık olmamıştır. Kontrol grubuöğrencilerinin sınav kaygılarının deney grubu öğrencilerine göre anlamlıdüzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Rehberlik Etkinlikleri, Verimli Ders ÇalışmaAlışkanlıkları, Akademik Başarı, Sınav Kaygısı. In today?s world, where knowledge and technology are rapidlydeveloping, the requirements of the societies and people are also changing. Indiviuals must go through a qualified education in order to be in harmony with theimproving technology, for this reason, institutions of education should supporttheir students for efficient learning. The outcome of a desired education can beachieved by the students willingness, and in-class guidance activityprogrammes are needed which would support the efficient learning and theskills of the students.In this study, the effect of in-class guidance activities on the eight yearprimary school students.Studying habits, their academic success and the levelof their exam anxiety has been researched. In the research, the experimentalmodel with the first and last test controlled goups have been used. An elevenweeks in-class guidance activities have been applied to the students of theexperimental group. In order to research the difference between theexperimental and the control group, a ? Studying habits inventory?, developedby Uluğ (1981) has been used as the first and the last test and the ?ExamAnxiety Inventory?, adapted by Öner has been applied as the last test. Besides,the grades of the first and the second terms of both the experimental and thecontrol groups have been compared.In the analysis of the data acquired, averages (x) for inferior measures;variance analysis for repeated measures and in the comparison of twodimensional variables and inferior meas and t-test have been used.These results have been reached out with the evaluation of the data.There has been an increase in both the academic success and the studyinghabits of the students of the experimental group who have taken part in the in-class guidance activities. However, there has been no difference in theacademic success of the control group who not joined these activities. It hasbeen defined that the level of exam anxiety of the control group is higer thanthat of the experimental group.Key Words: In-clas, Guidance Activities, Fertile Studying Habits, AcademicSucces, Exam Anxiety.
Collections