Public transport route selection methods with respect to specific criteria
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kullanıcıları için ideal rota önermeyi amaçlayan toplu taşıma uygulamaları, yolcular tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Fakat toplu taşıma için ideal rota tanımı kullanıcıların tercihlerine göre değişebilir. Örneğin, bir kullanıcı için rota seçiminde birincil kriter en kısa yol olabilirken, başka bir kullanıcı için öncelik en az aktarma sayısı olabilmektedir. Bu doğrultuda, tez kapsamında üç farklı rota seçim kriteri belirlenmiştir; `en kısa mesafe`, `en az aktarma sayısı` ve `en az durak sayısı`. Çalışmamızda belirlenmiş olan kriterlere göre üç farklı rota seçim metodu değerlendirilmiştir. Bu metotlar; `En Kısa Yola göre Modifiye Edilmiş Rota Seçim`, `En Az Aktarmaya göre Rota Seçim` ve `En Az Durağa göre Modifiye Edilmiş Rota Seçim` olarak isimlendirilmiştir. Bu metotların değerlendirilebilmesi için toplu taşıma ağı çizge olarak modelleniştir. Ayrıca bu modelde rota mesafesi, aktarma sayısı ve rota üzerinde durak sayısı hesaplanabilmesi için üç ayrı maliyet fonksiyonu tanımlanmıştır. Değerlendirilen yöntemler gerçek bir toplu taşıma ağı üzerinde (İzmir, Türkiye) test edilmiştir. Çalışmadaki her bir yönteme ait değerlendirme sonuçları, maliyet fonksiyonlarını kullanarak hesaplanmış ve birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Böylelikle bu çalışmada sunulan toplu taşıma rota seçim metotlarının eksiklikleri ve güçlü yönleri açıklanmıştır. Public transport applications, which aim to propose the ideal route to end users, have commonly been used by passengers. However, the ideal route for public transport varies depending on the preferences of users. For instance, primary criterion of route selection for a user can be the shortest path; while it may be the least number of transfers for another user on the other hand. In this study, three different route selection criteria are determined. These criteria are named as; `the shortest path`, `the least transfer`, and `the least stop`. Therefore, three different route selection methods, such that `The Modified Shortest Path Route Selection`, `The Least Transfer Route Selection`, and `The Modified Least Stop Route Selection` are evaluated with respect to our criteria, and the public transport network is modeled accordingly. Furthermore, in this model three cost functions are defined in order to calculate the distance of route, the number of transfers, and the number of stops on the route. The evaluated methods are experimented on a real world public transport network (İzmir, Turkey). The experiment results with regard to each method are examined and compared with each other by using our cost functions. Thus, it is aimed to emphasize each proposed public transport route selection methods' shortcomings and strengths with visualized results.
Collections