Konaklama işletmelerinde pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konaklama İşletmelerinde Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar SeçimiBu araştırmada, konaklama işletmelerinde pazar bölümlendirme ve hedefpazar seçiminin uygulanması ile ilgili bir model sunulması ve uygulama yapılmasıamaçlanmıştır.Bu amaçla öncelikle konaklama işletmelerinde pazar bölümlendirme vehedef pazar seçimi ile ilgili kavramlar ve konular hakkında literatür çalışmasıyapılarak, konular açıklanmıştır. Bu açıklamalar doğrultusunda konaklamaişletmelerinde pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçiminin uygulanmasınayönelik bir model oluşturulmuştur. Tam sayım yöntemiyle, Serik/Belek,Manavgat/Side, Alanya ve Kemer bölgelerinde faaliyet gösteren toplam doksansekiz beş yıldızlı turizm işletme belgeli tesis ve yatırım belgeli işletmeninpazarlama sorumlularına anket uygulanarak bilgi toplanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler yüzde yöntemine göre analizedilmiş ve değerlendirilmiştir. Buna göre; araştırma kapsamındaki konaklamaişletmelerinin çoğunun pazarlarını bölümlendirdikleri, pazar bölümlendirirken enfazla göz önünde bulundurulan işletme içi faktörün işletmenin temel amaç vehedefleri, işletme dışı faktörün ise rakipler olduğu tespit edilmiştir. Pazarbölümlendirmede en fazla kullanılan değişken müşterilerin yaşadığı ülke ve bölgeolmuştur. Pazar bölümlendirmenin en fazla, müşteri ihtiyaç ve isteklerinin dahaiyi karşılanmasına katkı sağladığı ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, pazarbölümlendirme sürecinde en sık karşılaşılan sorun; pazardaki müşterilereulaşmanın, onların özelliklerini belirlemenin ve her pazar bölümü için farklıpazarlama karması oluşturma maliyetinin yüksekliği olmuştur. Hedef pazarseçiminde en fazla, farklılaştırılmış pazarlama stratejisinin uygulandığı; herkatılımcının hedef pazarlarına uygun pazarlama karması oluşturdukları ve pazarkonumlandırma yaptıkları ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Konaklama İşletmesi, Hedef, Pazar, Bölümlendirme,Turizm Market Segmentation and Selecting Target Market at HotelsIn this research, it has been aimed to submit a model about with carry ofmarket segmentation and target marketing and appliance for that issue at hotels.For this aim, conseptions and works of consulting the relevant literatureabout issues have been presented connected to market segmentation and selectingtarget market at hotels at first. In accordance with the explanations a samplemodel has been existed appliance-oriantated to market segmentation and selectingtarget market at hotels. With the complete count method, it has been carried tomarketing authorized and made a survey bound to ninety eight five stars hotelshave investment and enterprise certification in Serik/Belek, Manavgat/Side,Alanya and Kemer regions legally permitted.The datas appeared after the survey have been analysed and assessedaccording to percentage method. In respect of this, it was determined most ofhotels made their market segmentation. These hotels took an eye mostly the basicgoals and aims of enterprise which are the internal factors and the competitor whois external factor while segmenting the market. Mostly used variable is the countryand region customers lived in, on market segmentation. It has been existed that themarket segmentation contributed mostly to meet expectations and needs ofcustomers. All the same, much encountered problem at hotels is high costs to reachthe customers, establish their features and form marketing mix for every differentmarket segments. It has been appeared that at target market selection mostlydifferented marketing strategy is used, all developed marketing mix apt to targetmarkets and all made market positioning.Key Words: Hotel, Target, Market, Segmentation, Tourism
Collections