Türkiye imajının geliştirilmesinde profesyonel turist rehberlerinin rolü (Alman turistler üzerine bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her insanın olduğu gibi her ülkenin de dışa yansıttığı bir imajı bulunmaktadır vesahip oldukları imajlar ülkenin kimliği gibi görülmektedir. Turistler çeşitli seçeneklerarasında nereye gideceğine karar verirken, zihnindeki ülke imajındanetkilenebilmektedir. Özellikle ilk kez yapılan ziyaretlerde imaj oluşumu çok önemlidir.Rehberler, çeşitli ülke insanlarıyla karşılaşan ilk kişi olmaları ve turistlerle ülkeinsanları arasında diyalog kuran kişiler olmaları nedeni ile turistlerin gözünde ülkeimajını geliştirebilecek ya da kuvvetlendirebilecek en önemli turizm çalışanlarıdır.?Türkiye İmajının Geliştirilmesinde Profesyonel Turist Rehberlerinin Rolü (AlmanTuristler Üzerine Bir Araştırma)? isimli yüksek lisans tezinin amacı, Profesyonel TuristRehberlerinin, Türkiye imajının geliştirilmesindeki rolü ve etkilerini belirlemektir. Buamaçla hazırlanan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümündeProfesyonel Turist Rehberliği mesleği incelenmiştir. İkinci bölümde imaj kavramınınanalizi yapılarak, çeşitleri, ülke imajının önemi, yapılan araştırmalar ışığındaTürkiye'nin genel imajı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ülke imajını geliştirebilecekunsurlardan örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise Antalya'da Alman turistlerüzerine anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada rehberlerin ülke imajını geliştirmedekirolleri ölçülmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: İmaj, Ülke İmajı, Türkiye İmajı, Profesyonel TuristRehberleri, Alman Turistler.iii As every human has, there is an image of every country reflecting outside andthe images that they have seem like their identity. Tourists could be affected with thecountry image in their minds, while taking decision among various alternatives where togo. Especially the image formations are fairly important on the first visits. Guides,being the first person who welcome various countries? humans and the person who setup dialogue between the country?s humans and the tourists, are the most importanttourism employees who could develop the country image or make it stronger on thetourists? eye. The aim of the master thesis named ?The Role of Professional TouristGuides On Developing The Image of Turkey (A Study On German Tourists)? ismeasuring tourist guides? roles and effects on the developing Turkey?s image. Thestudy contains three sections. In the first section, professional tourist guiding isresearched. In the second section, while the concept of the image being analyzed, theimportance of the country image and the general image of Turkey was tried to be putforward with the studies done before. Examples of the factors that might progress theimage were given. In the third section, a questionnaire on German tourist was held inAntalya. On the study, the roles of the guides on developing the country image weretried to be measured.Key Words: Image, Country Image, Image of Turkey, Professional TouristGuides, German Tourists.iv
Collections