Türkiye`nin tanıtım harcamalarının dış turizm talebine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye, 1990 yılından itibaren turizmde tanıtım için ayırdığı bütçeyi çift haneli rakamlaraçıkarmıştır. 1980-1989 yılları arasında turizm tanıtımına Kültür ve Turizm Bakanlığı'ncaortalama 5 milyon dolar bütçe ayrılırken, 1990-1999 yılları arasında bütçe ortalama 28 milyondolar olmuştur. Aynı süre içinde turist sayısı ve turizm gelirlerinde ise inişli-çıkışlı bir grafikgörülmektedir. 2000-2006 yıllarını kapsayan dönemde ise Bakanlıkça turizmin tanıtımınaayrılan bütçe dalgalı bir grafik göstermesine rağmen turist sayısında ve turizm gelirlerindesürekli artış görülmektedir. Tanıtım harcamalarının turist sayısı ve turizm gelirleriyle olanilişkisinin doğru orantı olduğu düşünülür. Ancak Türkiye için bu çok geçerli olmamaktadırçünkü tanıtım harcamalarının dışında Türkiye'ye olan turizm talebini etkileyen başka faktörlervardır. Bu çalışmada Türkiye'ye olan dış turizm talebinin ve Türkiye'nin elde ettiği turizmgelirlerinin Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın tanıtım harcamalarıyla olan ilişkisi araştırılacak vehangi oranda bağlı olduğu tespit edilecektir. Bu çalışmanın birinci bölümünde turizm tanıtımı,turizm talebi ve turizm geliri teorik olarak incelenmiştir. Turizmde tanıtma araç vetekniklerine yer verilmiş, Türkiye'nin imaj sorununa değinilmiştir. kinci bölümdeTürkiye'nin ve diğer Avrupa ülkelerinin tanıtım bütçeleri ve turizm performansları ile Kültürve Turizm Bakanlığı'nın yurtdışında yürüttüğü reklam faaliyetlerinin ülkeler bazında etkinliğiincelenmiştir. Üçüncü bölümde ise 1990-2006 yılları arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı'nınyapmış olduğu tanıtım harcamalarının dış turizm talebine olan etkinliği incelenmiş veTürkiye'nin turizm performansını ve tanıtım harcamalarını etkileyen olası iç ve dış faktörlerüzerinde durulmuştur.Anahtar Kelimeler: Tanıtım Bütçesi, maj, Turizm Talebi, Turizm Geliri, Kriz Turkey has increased the budget allocated for the tourism advertisement to even numberssince 1990. While 5 million dollars were allocated by the Ministry of Tourism and Culturebetween the years of 1980 and 1989, the budget were 28 million dollars between the years of1990 and 1999. At the same time, the number of tourists and the tourism income had ups anddowns. Although the advertisement budget alloted by the Ministry of Tourism and Cultureremained unstable from 2000 to 2006, outbound tourism demand and tourism incomeincreased permanently. There must be direct relationship among the tourism demand, tourismadvertisement budget and tourism income under normal circumstances. However, this directrelationship cannot be mentioned for the tourism of Turkey because there are another factorseffective apart from budget. In this study, the relation of tourism advertisemnt budget totourism income and outbound tourism demand will be examined. To the what extent there isrelationship will be determined as well. In the first part of this study, the tourismadvertisement, tourism demand and tourism income are studied theoritically. Toursimadvertisement tecniques, mediums and Turkey?s image problem are discussed. In the secondpart of the study, the tourism advertisment budget of Turkey and the other European countriesare discussed. The toursim advertisement activities carried out by the Ministry of Tourism andCulture abroad are examined on the base of country. The third part of the study focuses on theeffects of Turkey?s tourism advertisement budget on tourism demand, tourism income andfactors which may affect the tourism performances of Turkey.Key Words: Tourism Advertisement Budget, Image, Outbound Tourism Demand,Tourism Income, Crisis
Collections