4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde banket (ziyafet) hizmetleri yönetimi (Ankara ilinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her insan daima en iyi hizmeti almayı ister. Konaklama işletmeleri de bu felsefeden yola çıkarak en iyi hizmeti müşterilerine sunmayı hedef olarak kabul eder. Bunun için konaklama işletmeleri insanlara, konaklama, yiyecek-içecek, eğlence, gibi olanakları sunmaktadır. İşte bu olanakları yerine getirebilmek için var olan birimlerden birini de yiyecek-içecek departmanı içinde bulunan ziyafet (banket) bölümü oluşturur. Ziyafet hizmetlerinin müşteriye sunulması çok değişik işlem basamaklarının hayata geçirilmesi ile mümkün olabilmektedir. Bir ziyafet organizasyonunun öncesinde, esnasında ve sonrasında gerçekleştirilen çalışmalar bir bütünlük arz etmektedir. Olabilecek en küçük bir aksaklık işlerin aksamasına yol açmaktadır. Bu nedenle konaklama işletmelerinin ziyafetlerde sağlayacağı müşteri memnuniyeti, konaklama işletmelerine iyi bir imaj ve çok daha fazla müşteri şeklinde yansımaktadır. ? 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Banket (ziyafet) Hizmetleri Yönetimi ve Ankara İlinde Bir Uygulama? isimli yüksek lisans tezinin amacı, konaklama işletmeleri için ziyafet bölümünün ne anlam ifade ettiğinin tespit edilmesidir. Bu amaçla hazırlanan çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, genel olarak yiyecek-içecek sektörü incelenmiştir. İkinci bölümde Ziyafetin tanımı yapılarak konaklama işletmelerinde ne tür ziyafet organizasyonlarının gerçekleştirildiği ve ziyafet salonlarının taşıması gereken özellikler belirtilerek, ziyafet masa düzenlemeleri detaylı olarak işlenmiştir. Üçüncü bölümde, ziyafet organizasyonlarının öncesinde, sırasında, sonrasında gerçekleştirilen işlem basamakları yer almıştır. Dördüncü bölümde ise Ankara ilinde 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerindeki ziyafet bölümlerinin önemi üzerine anket çalışması yapılmıştır. Everybody wants to get the best service. Accommodation enterprises also take this philosophy as their driving force, and accept to render best services to their customers as their goal. For this purpose, accommodation enterprises are submitting possibilities, such as accommodation, food and beverages as well as amusement to the people. And banquet division within the food and beverages department is composing one of the units, present to fulfill these possibilities. Rendering of banquet services to the customer can be possible with realization of very different process stages. Works, performed before, during and after a banquet organization, are forming a whole. Any possible tiny fault causes works to fail. Therefore, customer satisfaction, to be maintained by the accommodation enterprises during banquets, is reflecting to the accommodation enterprises as a good image and more customers. Aim of the Master of Arts thesis, named ?Banquet organization in 4 and 5 Star Accommodation Enterprises and Application in Ankara?, is to determine the meaning of banquet division for accommodation enterprises. Study, prepared for this purpose, is composed of four sections. During the first section of the study, food and beverages sector is inspected in general. In the second section, banquet is described and what kind of banquets are performed in accommodation enterprises and what features banquet halls should have are mentioned, and banquet table arrangements are discussed in detail. In the third section, process stages, realized before, during and after a banquet organization, are listed. In the fourth section, a questionnaire study is performed about importance of banquet divisions in 4 and 5 star accommodation enterprises within city of Ankara.
Collections