Türkiye`de ulusal turizm örgütlerinin yapısal analizi ve turizm pazarlamasına katkılarına yönelik bir araştırma çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplum içerisinde aynı yönde faaliyetlerde bulunan kişi veya işletmeler bir araya gelerek çeşitli örgütlenmeler oluştururlar. Sivil Toplum Örgütü olarak da adlandırılan bu örgütlenmeler kendi alanları ile ilgili çalışmalar yürütürler. Turizm alanında da bir araya gelmiş ve uzun yıllardır faaliyet gösteren örgütlenmeler mevcuttur. ?Türkiye'de Ulusal Turizm Örgütlerinin Yapısal Analizi ve Turizm Pazarlamasına Katkılarına Yönelik Bir Araştırma Çalışması? isimli yüksek lisans tezinin amacı, turizmi geliştirmek ve sektörü yönlendirmek amaçları ile bir araya gelmiş bu örgütlerin turizme katkılarını pazarlama ve tanıtım boyutuyla ele alarak incelemektir. Bu amaçla hazırlanan çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde giriş, araştırmanın problemi, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi ve araştırmanın sınırlılıklarına yer verilmiştir. İkinci bölümde Türkiye'deki turizm ve turizm örgütlerinin tarihsel gelişimi, ulusal ve uluslararası turizm örgütleri ve bu örgütlerin turizme etkileri incelenmiştir. Üçüncü bölümde turizm örgütlerinin ülke tanıtımı ve pazarlamasına etkileri ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise Türkiye'deki ulusal turizm örgütleri ile yapılan anket çalışması analiz edilmiştir. Araştırmada turizm örgütlerinin ülke pazarlaması ve tanıtımına etkileri ölçülmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: turizm örgütleri, uluslararası turizm örgütleri, tanıtım, turizm pazarlaması. People and the business come together and consist different organizations. The organizations which named as civil social organizations are having some works in their fields. In tourism sector as well, there are many organizations which has have activities for long time. The aim of this master thesis which named as ?The Constitutional Anaylise Of The Natıonal Tourısm Organizations? and a study to analyse to understand the contributions of them to the sector. To progress the tourism and to search the contributions of this organization which come together in order to drive the sector with the promotion and the marketing area. This study consist of four sections. In the first sections introduction, the problem, the aim, the importance and the limits of the research are presented. In the second sections the tourism in Turkey and the historical view of tourism organizations. The international tourism organizatıons, national tourism organizations and the effects of them to tourism is being searched. In the third sections the effects of these organizations to the marketing and the promotions are presented. In the fourth section the questionary which was fullfilled by tourism organization is being analysed. In the study the effect of the tourism organizations to country promotion and marketing is trying to be measured.Key Words: tourism organizations, national tourism organizations, promoting, marketing in tourism.
Collections