Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi üzerine Bandırma yerelinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin işgörenlerin örgütsel bağlılığına etkisini belirlemektir. Bu amaçla, biri sahip ya da üst düzey yöneticilere, diğeri de alt düzey yönetici ya da işgörenlere uygulanmak üzere iki gurup anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anketler, Bandırma yöresinde faaliyette bulunan, ürün ve hizmet üreten ve 10 kişiden fazla çalışanı olan 90 işletmeye uygulanmıştır.Her birinden 90' ar tane olmak üzere toplam 180 anketten elde edilen veriler SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin güvenilirliğinin test edilmesinde alfa katsayısından,örneklem grubunun demografik özelliklerine göre dağılımını belirlemede frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistiklerinden, örneklem grubunun kurumsal sosyal sorumluluk ve örgütsel bağlılık düzeylerini belirlemede aritmetik ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemede regresyon ve korelasyon analizlerinden, örgütsel bağlılık düzeylerinin demografik özelliklerine bağlı olarak değişimleri ise t-testi ve varyans analizi yöntemleri yardımıyla incelenmiştir.Yapılan araştırma sonucunda; kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile işgörenlerin örgütsel bağlılıkları arasında ilişki tespit edilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu; kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin, örgütsel bağlılık çeşitlerinden olan ve istenen bağlılık çeşidi olan duygusal bağlılığı olumlu seviyede etkilediğidir. Araştırmada demografik özellikler ile örgütsel bağlılık arasında ise herhangi bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar kelimeler: Örgütsel bağlılık, SA 8000, kurumsal sosyal sorumluluk Aim of this study is to determine effect of corporate social responsibility activities on employees? organizational commitment. In this sense, two questionnaires -one for owners and high level executives, and other one for low level executives and employees- were prepared. The questionnaires were applied to 90 business enterprises, which run around Bandırma, produce service or product, and have employees more than 10.Data collected from 180 questionnaires, 90 ones from each questionnaire, were analyzed on computer system by using SPSS 15 software package. Alfa coefficient was used to test reliability of the collected data, frequency and percent descriptive statistics were used to determine distribution of sampling groups according to demographic features, arithmetic average and standard deviation statistics were used to determine the sampling group?s corporate social responsibility and organizational commitment levels, regression and correlation analysis were used to determine relationship between corporate social responsibility activities and organizational commitment, change at organizational commitment levels according to demographic features was analyzed by using t-test and variance methods.According to conclusion of the study, a relationship between corporate social responsibility activities and organizational commitment was determined. The most important finding of the study is that corporate social responsibility activities affective emotional commitment, which is one of organizational commitment types and preferred commitment types, in a positive way. In the study, any differences between demographic features and organizational commitment could not be found.Key Words: Organizational commitment, SA 8000, corporate social responsibility.
Collections