İlköğretim okulu müdürlerinin eğitim programını yönetme davranışlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin eğitim programını yönetme davranışlarını gösterme durumunu belirlemektir. Araştırmanın evreni, Türkiye'deki ilköğretim okulu müdürleri ve ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerdir. Çalışma evreni olarak; Balıkesir merkezindeki ilköğretim okullarının müdürleri ve öğretmenleri belirlenmiştir.Çalışma evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiş, bu doğrultuda; 33 ilköğretim okulundan, 23 müdür ve 875 öğretmenden ?İlköğretim Okulu Müdürlerinin Eğitim Programının Yönetimine İlişkin Davranışlarının Değerlendirilmesi Anketi? yoluyla veriler elde edilmiştir. Okul müdürlerinin kendileri, öğretmenlerin ise müdürlerin davranışları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesinde frekans, yüzde hesaplamaları ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıştır. Değişkenlerin özelliğine uygun olarak betimsel testler ile t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, hem okul müdürleri hem de öğretmenler, ilköğretim okulu müdürlerinin eğitim programını yönetmede gerekli davranışları gösterme durumlarını yeterli olarak değerlendirmişlerdir. Okul müdürleri ile öğretmenlerin görüşleri karşılaştırıldığında anlamlı bir fark görülmemiş olsa da; eğitim programını yönetmede, okul müdürleri kendilerini, öğretmenlerin gördüğü kadar başarılı bulmamışlardır. Bulgulara dayalı olarak; a) ilköğretim okulu müdürlerinin, eğitim programı yönetimi vurgusunun odağa alındığı; seminer, forum, konferans, eğitime ilişkin fuar organizasyonları vb. etkinliklere katılması konusunda özendirilmesi; b) eğitim programı yönetiminin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ele alınıp okulları ön plana çıkaracak biçimde yapısal önlemlerin tartıştırılması konularında öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: ilköğretim okulu, eğitim programı, öğretme ve öğrenmeyi yönetme, ilköğretim okulu müdürü, öğretmen The purpose of this study is to determine the indication states of the primary school principals managing attitudes. The target population of the study was determined as the school principals and teachers has posted at primary schools in Turkey. The accessible popilation was selected as the primary school principals and teachers in the main district of Balıkesir Province.It was targeted to reach the whole accesible population and data according to this, the data were collected from 23 principals and 875 teachers working in 33 primary schools by the survey. `?The Evaluation of The Attidtes of The Primary School Principals Toward Curriculum Manegement? The frequencies, persent frequencies and arithmetic mean were used to identiy school principals? personel opinions and theachers? opinions about their principals? attitudes. According to the types of the variables,descriptive statistics, t-test an one way analysis of variance (ANOVA) statistics were used.According to the finding of the study, both the principals and teachers evaluated that primary school principlals were adequate in exhibiting curriculum management attitudes. Although not many signifcant differences in the ideas of principals and teachers were abserved, principals didn?t consider themselves as successful as theachers had indicated them as they were. According to the results following suggestions have been made; a) primary school principals should be encouraged to attend such activities as seminars, forums,conferences and fairs etc. Which focus on curriculum manegement; b) The Ministry of Nationel Education should discuss currriculum manegement considering schools as the main aspect of it and debate constructional measures.Key Words: primary school, curriculum, curriculum management, management of teaching and learning, primary school principal, teacher
Collections