Alabayır İlköğretim Okulu birinci sınıf öğrencilerinin sosyal gelişimlerinde sınıf rehberliğinin etkisi: Van-Alabayır köyü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, bir köy ilköğretim okulunda sınıf rehberliği müdahalesinin etkiliği test edilmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Van iline bağlı Alabayır Köyünde bulunan Alabayır İ.Ö.O. 1. sınıf öğrencileri ile yapılmıştır.Araştırmada köy öğrencilerinin ihtiyaçları dikkate alınarak sosyal becerilerin kendini tanıma, kendini yönetme, sorumluluk alma, dinleme, kurallara uyma, özür dileme, teşekkür etme, paylaşma, yardımlaşma, öfke kontrolü, saldırganlık ve bozgunculuk boyutları ele alınmıştır. Sosyal becerilerin bu boyutlarına uygun algılama düzeyinde hedefleri, yapılandırmacı-davranışçı yaklaşımda sınıf rehberliği programı tasarlanmıştır.Araştırmanın nicel verileri öğrencilerin akran ilişkilerini ve kendini yönetme becerilerinde gelişme olduğu, öfkelerini kontrol etmeye başladıklarını ve saldırganlık davranışlarında azalma olduğunu ancak bozgunculuk davranışlarında bir değişme olmadığını göstermektedir. Araştırmanın nitel verileri öğrencilerin duygularını tatma ve ifade etme, sorumluluk alma, paylaşma ve yardımlaşma davranışlarında ?kavrama? düzeyinde; kendini tanıma, dinleme, kurallara uyma, arkadaş edinme, özür dileme-teşekkür etme davranışlarının ?algılama? düzeyinde geliştiği belirlenmiştir.Sonuç olarak, sınıf rehberliği etkinliklerinin Alabayır Köyü Alabayır İ.Ö.O. 1. sınıf öğrencilerinin sosyal gelişimlerinde olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Sınıf rehberliği, sosyal gelişim, sosyal beceri eğitimi This study is conduvted to test the effectiveness of classroom guidance intervention in an elementary school in a village. The study carried out with the first grade students of Alabayır Elementary School of Van.In this research, in accordance with the village students? needs, self cociousness himself, taking over responsibility, listening, obeying the rules, apologizing, thanking, sharing, cooperation, the control of anger, agressiveness and defatism dimensions of social abilities are dealt with. By taking into consideration the aims of the understanding level according to these dimensions of social abilities, a classroom guidance program is designed in the Constructivist-Behaviorist Approach.The quantitative data of the research revealed out that there is improvement in the students? peer relations and self-control abilities, they started to control their anger, their agressiveness started to reduce; however there is not a change in their defatism behaviour was determined.The qualitative data of the research showed that there is a change in the students? behavior of identifying their emotions and expressing themselves, taking over responsibility, sharing and cooperation in the level of ? apprehension? ;and in the behavior of self conciousness, listening, obeying the rules, making friends, apologising, thanking in the level of ?perception?.As a result , the classroom guidance applications affected the social development of the first class students of Alabayır Elementary School positively.Key words: Classroom guidance, social development, social ability education
Collections