Akran yardımcılığı müdahalesinin etkililiği: Balıkesir Karesi İlköğretim Okulu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademede akran yardımcılığı müdahalesinin okulun kapsamlı gelişimsel rehberlik programına, öğrencilere ve akran yardımcılarının kendisine yararlı bir müdahale olup olmadığını incelemektir.Bu çalışma Balıkesir Karesi İlköğretim okulunda ikinci kademe öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Gönüllülük, akran ve öğretmen tavsiyesine göre seçilen 20 öğrenci iki ay toplam 30 saat süren bir eğitimden geçirilmiştir. Daha sonra okul psikolojik danışmanının gözetimi altında 370 arkadaşına hizmet götürmüştür.Araştırmada nitel ve nicel araştırma desenleri birlikte kullanılmıştır.Araştırmada 20 akran yardımcısının 2008-2009 ikinci döneminde toplam 99 faaliyet (2885 dakika) yaparak Balıkesir Karesi İ.Ö.O. gelişimsel rehberlik programına katkı sağladıkları saptanmıştır. Aynı zamanda uygulanan ?Hizmet Alan öğrenciler için Akran Yardımcılığı Programını Değerlendirme Anketi? ile hizmet alan öğrencilere katkısının olduğu belirlenmiştir. Akran yardımcılığı müdahalesinin akran yardımcılarının kendisine yararları değerlendirmek için yapılan öntest-sontest sonuçları anlamlı bir fark göstermese de, yapılan gözlem ve doküman incelemesi sonuçlarına göre akran yardımcılarına etkisinin olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar literatür bulguları eşliğinde değerlendirilmiştir.Anahtar kelimeler: Akran yardımcılığı, akran danışmanlığı. The aim of this research is that whether peer helping interference has any effect on school?s comprehensive developmental counseling programme, peer helpees and peer helpers themselves or not in secondary school.This study was carried out with the second grade students of Balıkesir Karesi Primary School. 20 students were selected according to their voluntariness, the advices of their peers and their teachers; and they were trained for two months (30 hours). Then these students brought service to 370 peers under the supervision of the school psychological counselor.In the research, qualitative and quantitative research designs were used together.It was determined that 20 peer helpers has contributed to Balıkesir Karesi Primary School?s developmental counseling programme by doing 99 activity (2885 minutes) during 2008-2009 education year. Also via ?Peer Helping Programme Evaluation Questionnaire For The Students Who Get Service?, it was determined that the programme has contributed to the students who get services. Even though the pretests and the final tests, which were conducted to evaluate the advantages of Peer Helping Interference to the peer helpers, show no significant differences, the observations and document analysis results show that it is effective for peer helpers as well. The results were evaluated in light of related literature reviews.Key Words: Peer helping, peer counseling.
Collections