İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin coğrafi koordinatlarla ilgili kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin coğrafi koordinatlar konusu ile ilgili kutup noktası, kutup dairesi, dönence, ekvator, başlangıç meridyeni, paralel, meridyen, enlem, boylam kavramlarını anlama seviyelerini ve bu kavramlarla ilgili yanılgılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma için seçilen kavramlar ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programından seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2009?2010 öğretim yılında Balıkesir il merkezindeki; beş ilköğretim okulunda eğitim gören 87'si kız 93'ü erkek olmak üzere 180 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçme aracının okullardaki uygulaması Kasım 2010'da gerçekleştirilmiştir.Araştırmada seçilen coğrafi kavramların öğrenciler tarafından anlaşılma düzeylerini tespit etmek için 13 soruluk bir test geliştirilmiştir. Hazırlanan bu testte yer alan sorular, açık uçlu ve şekil üzerinde çizimler istenen sorular biçimindedir. Verilerin bilgisayara girilmesi sürecinde Excel ve SPSS programları kullanılmış ve verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırmada geliştirilen on üç açık uçlu sorudan elde edilen öğrenci cevapları ve öğrenci çizimleri; doğru algılama, sınırlı algılama, yanlış algılama ve cevapsız kategorileri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin coğrafi koordinatlarla ilgili kavramları algılamalarının cinsiyet ve derslerde görsel araç kullanımına göre anlamlı farklılık olup olmadığına t testi ile bakılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin araştırılan kavramları yeterli düzeyde anlayamadıkları ve bu kavramlarla ilgili birçok kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyete bağlı karşılaştırmada fark bulunmamıştır. Bunun yanında derslerde görsel araç kullanan öğrencilerin aritmetik ortalamaları ile derslerde görsel araç kullanmayan öğrencilerin aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. The purpose of this study is to reveal the sixth grade students? understanding levels and misconceptions about geographic coordinates related ; polar point, polar circle, tropic, equator, prime meridian, parallel, meridian, latitude, longtitude.The selected concepts for the study were chosen from secondary school curriculum.The participants of the study were 2009 ? 2010 school year 180 sixth grade students from five different primary schools in Balıkesir. Eighty-seven of the students were girls, ninety- three were boys. The data used in the study were collected in November, 2010. A questionnaire including thirteen questions was developed with an aim to mesure the students? understanding levels of the selected geographic concepts. Open-ended questions and drawing needed on figures were used. The data were evaluated through Excel and SPSS computer programmes. The data obtained from 13 open-ended questions and students? drawings were analysed according to the following categories; correct perception, limited perception, misperception and unanswered. The students? perceptions of concepts about the geographic coordinates by gender and using the visual instruments during the lessons were administered by t test. As a result, the study revealed that the students did not perceive enough level of understandings about the selected concepts, and had many misconceptions. There is no difference found on gender comparison. Besides these, it has been also found that there is a significant difference between the test scores of students who use visual instrument during the lessons and who do not.
Collections