Sanal mağaza atmosferini etkileyen özellikler ve tüketici tercihleri üzerindeki rolü: Online tüketiciler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçtiğimiz yüzyılda birçok perakende mağazacılık formatı hayatımıza girdi ancak, yeni yüzyılla birlikte yeni bir tür perakende alışveriş şekli olan, internet üzerinden alışveriş (sanal alışveriş) diğerlerini tehdit etmeye başladı. Modern bir pazarlama enstrümanı olan sanal mağazacılık işletmelerin tüketiciye ulaşma yolunda başvurdukları önemli bir rekabet aracı olmuştur. Bu yolda fark yaratan işletmeler şüphesiz ki müşterilerin satın alma davranışları ile online mağaza atmosferi arasındaki ilişkiyi en iyi tanımlayabilendir.Bu çalışmada, tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma davranışları ile alışverişi yaptıkları sanal mağazaların atmosferleri arasındaki ilişkiyi açıklamak için bir model geliştirilmiştir. Araştırma 214 sanal mağaza müşterisi üzerinde internet üzerinden anket uygulaması ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, sanal mağaza atmosferinin tüketicinin sanal mağazalardan alışveriş yapma ya da yapmama deneyimi üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı etkilerinin olduğu saptanmıştır. Yapılan analizler sonucunda bazı değişkenler arasında pozitif ilişki saptanırken bazı değişkenler arasında da negatif ilişki olduğu sonucunda varılmış olup, hipotezlerin doğruluğu kanıtlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Online (sanal) Perakendecilik, Sanal Tüketici Davranışları, Sanal Müşteri, İnternetten Alışveriş Many retail store formats entered our lives in the past century but, with the new century online shopping that a new kind of retail sopping has begun to threaten others. The online retailing is a modern marketing instrument that an important competition tool for the online organizations to reach consumer. No doubt that the organization who describe best the relationship between own consumer?s purchasing behavior and online store atmosphere has difference.In this study, developed a model to describe the relationship between consumer?s online shopping behaviors and atmosphere of the online stores they prefer. The research, applied 214 online customers who buyer online on internet.According to the survey results, online store atmosphere has statistically significant effects on the experiences of consumers on making or not making online shopping.The analysis detected a positive relationship between some variables in some of the negative relationship between variables that have been there as a result and hypothesis was proven correct.Key Words: Online Retailing, Online Consumer Behavior, Online Customer, Online Shopping.
Collections