İlköğretim müfettişlerinin rehberlik rollerini yerine getirme düzeyine ilişkin müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; Balıkesir ili merkez ilköğretim kurumlarının teftişinde, ilköğretim müfettişlerinin rehberlik rollerinin uygulanma düzeyine ilişkin müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Amaç yönünden incelendiğinde bu çalışma değerlendirme ağırlıklı bir çalışmadır. Müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, ilköğretim müfettişlerinin ilköğretimde görev yapan öğretmenlere ve yöneticilere yönelik olarak yaptıkları rehberlik etkinliklerinin düzeyi değerlendirilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini, Balıkesir ili merkez sınırları içinde yer alan resmi ilköğretim okullarında 2009?2010 öğretim yılında görev yapan toplam 1417 öğretmen, 115 yönetici ve Balıkesir ilinde görev yapan 42 müfettiş oluşturmuştur. Öğretmenlerden 315, yöneticilerden 50, müfettişlerden 35 kişi örneklemi oluşturmuştur. Anketten elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, ortalama, Mann Whitney U testi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde alfa 0.05 düzeyi esas alınmıştır.Araştırma sonucunda, müfettişlerin rehberlik rollerini yerine getirme düzeyi ile ilgili olarak, müfettiş görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu, buna karşılık öğretmen ve yönetici görüşlerinin daha olumsuz olduğu belirlenmiştir. Öğretmelerin cinsiyet ve branş değişkenleri açısından anlamlı farklar bulunurken; hizmet süresi değişkeni açısından anlamlı fark bulunmamıştır. Ayrıca anket uygulanan ilköğretim okulu yöneticileri ile ilköğretim müfettişlerinin çoğunluğunun erkek ve çoğunluğunun da lisans düzeyinde bir eğitime sahip oldukları anket sonuçlarından görülmektedir.Bu çalışmanın bulgu, yorum ve sonuçlarına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Teftiş, Rehberlik, İlköğretim Müfettişi The main aim of this study is to determine inspector, administrator and teacher opinions on the performing level of the guidance roles of the primary school inspectors in the case of the inspection of the primary schools in Balıkesir central. When examined with regard to the aim this study is largely about evaluation. The level of the primary school inspectors? guidance activities related with the teachers and administrators, who work in primary schools, is tried to evaluate according to the inspectors, administrators and teachers? opinions.The study has been carried out with a total number of 1417 teachers and 115 administrators working in primary schools in Balıkesir during the 2009-2010 education year and 42 inspectors working in Balıkesir. 315 Teachers, 50 administrators, and 35 inspectors consist the sample. The data gotten from questionnaire were analyzed on computer with the SPSS statistical program by using frequency, percentage, average and Mann Whitney U test techniques. Alfa 0.05 level was based upon the significance tests.According to the results, with regards to the performing level of the guidance roles of the inspectors, inspectors? views are positive in general, however teachers? and administrators? views are more negative. A significant discrepancy was observed with regard to the sex and branch variables but there was not significant discrepancy with regard to the term of service variable. Moreover, the results demonstrate that most of the primary school administrators and inspectors participated in the questionnaire were male and had bachelors degree.The suggestions were developed based on the diagnosis, interpretation and results of this study.Key Words: Inspection, Guidance, Primary School Inspector
Collections