Kosova`da ortaöğretim mesleki eğitim eczacılık teknisyenliği bölümü staj uygulamasına ilişkin öğretmen-öğrenci-eczacı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; Kosova'da Ortaöğretim Mesleki Eğitim Eczacılık Teknisyenliği bölümü staj uygulamasına ilişkin Öğretmen, Öğrenci ve Eczacı görüşlerinin belirlenmesidir. Öğretmen, öğrenci ve eczacıların, Luciano Motroni Sağlık Meslek Lisesi ?Eczacılık Teknisyenliği? bölümü staj uygulamasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Kosova'nın Prizren şehri merkezinde yer alan `'Luciano Motroni? Sağlık Meslek Lisesi Eczacılık Teknisyenliği bölümünde 2010-2011 öğretim yılında görev yapan 13 öğretmen, Eczacılık Teknisyenliği bölümünde okuyan 44 öğrenci ve Prizren şehri merkezinde faal olan eczanelerde görev yapan 15 eczacıdan, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilen veriler, uzman görüşlerine de başvurularak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, ?Eczacılık Teknisyenliği? bölümü staj uygulamasına ilişkin Öğretmen, öğrenci ve eczacı görüşleri arasında önemli ölçüde fark olmadığı oldukları ortaya çıkmıştır. ?Eczacılık Teknisyenliği? öğretim programının öğrencileri iyi bir eczacılık teknisyeni olarak yetiştirmede yeterli olduğu vurgulanmıştır. Uygulanan staj eğitiminin, meslek hayatını tanımaları açısından öğrencilere, içerik açısından yeterli düzeyde tecrübe kazandırdığı, fakat uygulama süresinin yetersiz olması dolayısıyla uygulama açısından yetersiz kaldığı belirtilmiştir. Buna rağmen öğrencilerin staj-uygulama sonrası durumlarında olumlu değişiklikler gözlendiği belirlenmiştir. Staj uygulama sonrasında önemli değişiklikler olarak öğrencilerin kendilerine karşı güvenlerinin arttığı ve derslere karşı daha istekli oldukları vurgulanmıştır. Öğrencilerin staj gördükleri eczanelerde Mesleki Bilgi açısından bir problem yaşamadığı, fakat reçete okuma, ilaç bilgisi, dil ve iletişim açısından az da olsa problem yaşadıkları belirlenmiştir. Bunun sonucunda eczacıların, staj gören öğrencilere mesleki gelecekleriyle ilgili önemli tavsiyelerde bulundukları ve bu alanla ilgili bilgiler verdikleri belirlenmiştir. Aynı zamanda staj gören öğrencilerin eczane işlerini yürütmede bilgi ve becerilerinin yeterli olduğu ortaya çıkarken, müşteri hizmetlerinin yürütülmesinde zorluk yaşadıkları beceri açısından ise zamanla geliştikleri vurgulanmıştır.Anahtar kelimeler: Öğretim Programı, Eczacılık Teknisyeni, Mesleki Yeterlik, Staj Uygulaması The main purpose of this study is to determine views of Teacher, Student and Pharmacist related to students traineeship of Kosovo Secondary Education Vocational Pharmaceutical Technician Career. This study is a study mainly based on assessment. This study incestiaged vocational competence of students attending at departament of Pharmaceutical Technician Career of Luciano Motroni Medical Vocational High Scool acording tu views of Teacher, Student and Pharmacist.Semi-structured interview technique was used in the study. Data obtained from views of 13 teachers working during 2010-2011 school year at departament of Pharmaceutical Technician Career of Luciano Motroni Medical Vocational High School in city center in Prizren city of Kosovo, 44 students attending at departament of Pharmaceutical Technician Career and 15 pharmacists working at pharmacies in city center of Prizren using semi-structured interview techniques was analyzed based on expert opinions.Study results concluded there was no significant difference between views of teacher, student and pharmacist related t training programs of ?Pharmaceutical Technician Career?, they had significantly the same view. İt is emphasized that students attending at training programs of Pharmaceutical Technician Career wwrw competent to be a good pharmaceutical technician. Traineeship applied gained students sufficent experience related to content in terms of identiflying traineeship application; however, insufficient application duration created problem to gain experience. Neverthaless, students displayed positive changes after traineeship application. The fact that self-confidence of students increased and they became more eager to their lessons after traineeship application was emphasized as significant changes. Students did not experience any problems at pharmacies, where they undergo training, in terms of Professional knowledge; however they had some problems related to reading prescription, medicine information, language and communication. In consuequence, pharmacists gave important advices on professional career to students and gave information about this field. As a result of traineeship, it was emphasized that students making traineeship had sufficient information and skills in conducting pharmacy works, conflicted with in conducting customer services but developed thamselves in time.Key words: Training Program, Pharmaceutical technician, vocational competence, traineeship application
Collections