Hukuk eğitiminin cezalandırıcı tutumda rolü: İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Suç ve ceza ile ilgili kriminolojik araştırmalarda kamuoyu görüşleri her zaman önemli bir yertutmuştur. Ancak yapılan çalışmalar, cezalandırıcı tutum ve bu tutuma etki eden faktörlerüzerinde durmamıştır. Oysa kamuoyu görüşünü oluşturan en büyük etken bu cezalandırıcıtutumdur. Son yıllarda yurtdışında bu alanda çalışmalar yapılsa da ülkemizde bu alandaçalışma yapılmamıştır. Bu çalışma, hukuk eğitiminin cezalandırıcı tutum üzerindeki etkisinihukuk eğitiminin çeşitli evreleri üzerinden ortaya koymayı hedeflemektedirÇalışma, 1. sınıf öğrencilerinden 97, 4. sınıf öğrencilerinden 139 ve meslekte en az beş yılkıdemi bulunan avukatlardan 176 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara çalışmacıtarafından hazırlanan sosyodemografik bilgi formu, avukatlara yönelik bilgi formu vecezalandırıcı tutum ölçeği uygulanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; 4. sınıf öğrencilerinin 1. sınıf öğrencilerinegöre daha az cezalandırıcı bir tutum sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Buna karşın avukatların, 4.sınıf öğrencilerine oranla daha cezalandırıcı bir tutum sergileme eğilimi içinde olduğugörülmüştür. Eğitim dışında ikincil değişkenlerle yapılan analizler, ileride yapılacakçalışmalar için yol gösterici olacaktır. Public opinion has always played an important role in criminological research into crime andpunishment. However, even though it is the biggest factor in public opinion, few studies havefocused on the punitive attitude and the factors that can affect it. Of research that has beenconducted in this field in recent decades none has been conducted in Turkey. This study aimsto reveal the effect of legal education, through various stages of legal training, on the punitiveattitude of law students and lawyers in Istanbul.A survey was conducted with 412 participants of which 97 were 1st year university students,139 were fourth year students, and 176 were lawyers with at least five years experience. Datawas collected by means of a sociodemographic information form, a professional informationform for lawyers, and a punitive attitude form, all prepared by the researcher.It was found that while 4th year university students had a less punitive attitude than 1st yearstudents, lawyers tend to have a more punitive attitude than 4th grade students. Analysis withsecondary variables other than education will be a guide for future studies.
Collections