Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir.Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 252 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, Öğrenen Özerkliği Anketi aracılığıyla toplanmıştır. Anketin ilk bölümünde cinsiyet, sınıf, öğrenim türü ve öğrenen özerkliği hakkında bilgilerinin olup olmadığı hakkında bilgi toplamak, ikinci bölümde ise 12 alt bölüm ve toplam 31 madde ile öğretmen adaylarının öğrenen özerkliği hakkında görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu maddeler 5'li likert tipi ölçek şeklinde hazırlanmış ve sırasıyla Hiç dahil edilmemeli, Az dahil edilmeli, Kısmen dahil edilmeli, Çoğunlukla dahil edilmeli ve Tamamen dahil edilmeli şeklinde ölçeklendirilmiştir. Öğretmen adaylarından her madde için kendi görüşlerini yansıtan bir adet seçeneği işaretlemeleri istenmiştir. Ayrıca katılımcılardan, anket genelinde cevaplarını etkileyen 5 faktörü önem sırasına göre yazmaları istenmiştir.Veriler, sıklık ve yüzde hesaplamalarıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları çalışmaya katılan öğretmen adaylarının çoğunluğunun kendi öğrenme yöntemlerini belirleme, sınıf aktivitelerinin amaçlarını kavrama, grupla veya bireysel çalışmanın belirlenmesi, ders içeriğinin belirlenmesi, kendini değerlendirme ve ders amaçlarının belirlenmesi konularında öğrenen özerkliğinin teşvik edilmesinin uygun olduğu görüşünde olduğunu ortaya koymaktadır. Diğer taraftan sonuçlar, kayıt tutma ve sınıf yönetimi konularının öğrenen özerkliğinin teşvik edilmesinde en az uygun görülen bölümler olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Öğrenen özerkliği, öğretmenin rolü, yaşam boyu öğrenme. The study was conducted with 252 students of the English Language Teaching Department as preservice students at Balıkesir University Necatibey Education Faculty. The data was collected through a learner autonomy questionnaire. The first part of the questionnaire gathered information about gender, grade, the kind of education and knowledge level of learner autonomy. The second part researched students's views on learner autonomy by thirtyone items in twelve subpart. These items were scaled with a five-point Likert scale as ?not at all, little, partly, much and very much. The participants were aksed to mark the option expressing their views for each item. Additionally, they were asked to list the first five important factors affecting their answers to the questionaire.The data were analyzed by calculating frequencies and percentages. The results of the study revealed that the majority of the participating students had the oppion that it was appropriate to foster learner autonomy in terms of these aspects; finding their own learning methods, formulating their own explanations, interaction pattern, course content, self-assessment and course objectives. On the other hand, the results showed that record keeping and classroom management were the least suitable aspects for the promotion of learner autonomy.Key Words: Learner autonomy, role of the teacher, lifelong learning.
Collections