Krizlere karşı finansal stratejiler: Antalya`da konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörü, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler açısından büyük önem arz etmektedir. Özellikle ülke ekonomilerine yaptığı gelir artırıcı etkisi düşünüldüğünde, turizm sektörünün önemi daha iyi anlaşılmaktadır. Turizm sektörüne olan talepte bir dalgalanma veya düşüş olduğunda bu ülke ekonomisini de etkilemektedir. Turizm sektörü, talep esnekliği yoğun olan bir sektör olması itibariyle krizlere karşı daha hassas bir yapıya sahiptir. Bu yüzden diğer sektörlerde faaliyet gösteren işletmelere nazaran turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama işletmeleri krizlere karşı daha hazırlıklı olmalıdır. Genel olarak krizler konaklama işletmelerinde finansal açıdan bazı sorunlara yol açabilir. Dolayısıyla işletmelerin krizlere karşı finansal açıdan bir takım önlemler almaları gerekmektedir.Bu nedenle çalışmada krizler, işletmeler açısından ele alınmış, konaklama işletmelerinde krize neden olan faktörler, krizin neden ve sonuçları açıklanarak, krize karşı izlenecek finansal stratejilere değinilmiştir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları ve tanımları yer almaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise konaklama işletmelerinin tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, aynı zamanda kriz kavramı, krize neden olan faktörler, kriz süreci, kriz yönetimi, kriz yönetim süreçleri ve konaklama işletmelerinde krize karşı izlenen finansal stratejilere yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, veri toplama aracı ve tekniklerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma evrenini Antalya Bölgesinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri ile birinci sınıf tatil köylerinin oluşturduğu işletmelerde, krize karşı izlenen finansal stratejilerin tespitine yönelik uygulanan anket çalışmasına yönelik bulgu ve yorumlara yer verilmiştir. Çalışmanın beşinci bölümünde araştırmanın sonuç ve önerileri yer almaktadır. Tourism industry is highly important for both developed and developing countries. The importance of tourism industry can be understood better especially if you consider its revenue increasing effect on the economic situations of nations?. A fluctuation or a decrease in tourism demand also affects nations? economic situations. Tourism industry is a type of industry which has a high level of elasticity of demand. Thence, it has a structure which is more sensitive regarding crises. Therefore, the hospitality businesses that operate in tourism industry have to be more prepared to crises than businesses that operate in other industries. In general, crises might cause some financial problems in hospitality businesses. Ergo, businesses are required to take several financial precautions in response to crises. Therefore in this study, crises are approached from businesses? point of view and it covers factors which lead to crises in hospitality businesses, causes and consequences of crises and financial strategies applied to manage crises. This study consists of five sections. The first section of the study includes problem, aim, assumptions, limitations and definitions of the study. Second section of the study includes the definition, features and classification of accommodation enterprices along with the concept of crisis, crisis management, crisis management phases and financial strategies that are employed against crisis at these enterprices. Third section involves the model, universe, sample, data gathering tools and techniques of the study. Fourth section includes five and four-star accommodation enterprises and first class holiday resorts which are suggested to be the part of the research?s universe and it also covers comments and findings related to the financial strategies that are determined through surveys. Fifth section of the study involves the conclusion and suggestions of the study.
Collections