6. - 7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırmaya ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı öğretmen görüşlerine göre 6. ? 7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma Balıkesir İlinde görev yapmakta olan 559 branş öğretmeni ile yapılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ?Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği? ile toplanmıştır. Ölçeğin geçerliliğini belirlemek için faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin ise, madde toplam korelasyonu ve Cronbach Alfa değerleri hesaplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa kat sayısı değeri .95 bulunmuştur. Veri analizinde Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 17.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans analizi, ilişkisiz örneklemler için t testi, bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi, parametrik olmayan analiz tekniklerinden mann whitney u testi ve kruskal wallis h ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlere göre 6. ? 7. ve 8. sınıf öğretim programları yansıtıcı düşünme becerilerini kısmen kazandırdığı saptanmıştır. Öğretmen görüşleri okul grubuna, cinsiyete ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık gösterirken branş açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Anahtar Kelimeler: Yansıtıcı Düşünme, Üst Düzey Düşünme Becerileri, Öğretim Programı, Problem Çözme, Kendini Tanıma, Bilgiyi İlişkilendirme, Öğrenmeye İsteklilik. The main purpose of this research is to designate the level of gaining reflective thinking skills through 6. ? 7. and 8. class curriculum. This research is survey model. The research was carried out with 559 subject teachers who serves in Balikesir. Datas were collected with `?Determination The Level Of Reflective Thinking Scale?? generated by the researcher. Factor analysis was made to determinate the validity of the scale. Item total correlation and cronbach? s alpha range were calculated for the realiability of the scale. Cronbach?s alpha coefficient value was .95. The program Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 17.0 was used for the data analysis. Datas ara obtained by using frequency ratio analysis, T test for unconnected samples, one way ANOVA for detached samples, Mann Withney U test (nonparametric test) and Kruskal Wallis h test.According to the results of the research, considering teacher views, 6. ? 7. and 8. class curriculum carries out reflective thinking skills on the level of partially agree.Teacher?s opinions differ according to school group, gender and professional seniority whereas they don?t show significant difference in terms of branches.Key Words: Reflective thinking, High-order thinking skills, curriculum, problem solving, self knowledge, associating information, willingness to learning.
Collections