Şehir merkezi ve köylerdeki ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, şehir merkezi ve köylerdeki ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma evrenini, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Balıkesir ilinde, il merkezi ve merkeze bağlı köylerdeki ilköğretim kurumlarında görev yapan toplam 1806 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada örgütsel bağlılık düzeyini ölçmek için `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` (Organizational Commitment Questionairre) kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan puanlara ait frekans, aritmetik ortalama ve yüzde dağılımları hesaplanmış, değişkenler arasındaki ilişki incelenirken korelasyon analizi yapılmıştır. Ortalama puanlar arasındaki farkların anlamlılığı test edilirken, bağımsız gruplar t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Yordayıcılığı test etmek için basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada hata payı .05 olarak alınmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları orta düzeyde bulunmuş; alt boyutlara bakıldığında öğretmenlerin kurumlarına en çok duygusal olarak bağlı bulundukları görülmüştür. The purpose of this study is to investigate the levels of organizational commitment of teachers working in primary schools at the center of the town and village.The study has been carried out with a total number of 1806 teachers working in primary schools in Balıkesir during the 2013-2014 education year. In this study, `Organizational Commitment Questionairre` was used in order to measure the level of organizational commitment of teachers as data collection tool. The data gathered from questionnaire were analyzed with computer via SPSS 17.0 package programme. Frequency, arithmetic mean, standard deviation values, percentage and correlation coefficients were calculated. Independent Group t-test and One Sided Varience ( ANOVA) was used in order to determine discrepancies between the questionnaire and added transient variables. The regression analysis was used to test predicting. Significance level of .05 was used for statistical analysis. As a result of the study, it was found that the organizational commitment of teachers was mid-level and affective commitment was found that higher than the other levels of the questionnaire. That is they feel that they are committed to their schools mostly in an emotional way.
Collections