Termal turizm işletmelerinde hedonik ve faydacı tüketim eğiliminin davranışsal niyetler üzerine etkisinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, turistik tüketicilerin Balıkesir'in destinasyon imajı, konakladıkları otelin özellikleri ve hizmetin önemi ile hedonik ve faydacı tüketim eğilimi arasındaki ilişkinin tespit edilmesi ve bununla birlikte hedonik ve faydacı tüketimin davranışsal niyetler üzerindeki etkisinin ölçülmesine yönelik olarak hazırlanmıştır.Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş ana başlığı altında çalışmanın problemine, araştırmanın amacına, önemine, sınırlılıklarına ve tanımlarına yer verilmektedir. İkinci bölüm olan ilgili alanyazın bölümü, kuramsal çalışmalar ve ilgili araştırmalar olarak iki ana başlıktan oluşmaktadır. Kuramsal çerçeve turistik tüketici satın alma davranışı, hedonik ve faydacı tüketim, hedonik ve faydacı tüketimi şekillendiren etkenler, davranışsal niyetler ve termal turizm işletmeleri olmak üzere beş alt bölümden oluşmaktadır. İlgili araştırmalar ana başlığı altında ise hedonik ve faydacı tüketim, destinasyon imajı, hizmetin önemi, otel özellikleri ve davranışsal niyetlerle ilgili yapılan araştırmalara yer verilmektedir. Üçüncü bölümde söz konusu araştırmanın süreci ve yöntemine yer verilmektedir. Çalışmanın dördüncü bölümünde araştırmanın bulgularına yer verilmiştir. Bu bölümde veriler analiz edilerek açıklanmıştır ve hipotezler sınanmıştır. Son bölümde ise araştırmanın sonuçlarına ve önerilerine yer verilmektedir.Araştırmanın amacına ulaşmak için bir model geliştirilmiştir. Modeldeki etki düzeylerini test etmek için SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Balıkesir'e termal tatil amacıyla gelen yerli turistler içinden anket yöntemi ile toplanmıştır ve 550 kişi ile kolayda örnekleme yöntemi ile görüşülmüştür. Yapılan analizler sonucunda otel özellikleri değişkeninin hedonik tüketimin fikir elde etme ve rahatlama boyutları üzerindeki etkisi anlamsızdır ve faydacı tüketimin sadece başarı boyutu üzerinde etkiye sahiptir. Ayrıca, destinasyon imajının ve hizmet kalitesinin faydacı tüketimi etkilediği ve faydacı tüketimin davranışsal niyetler üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Destinasyon imajının hedonik tüketim üzerinde güçlü düzeyde bir etkiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. Hizmet kalitesi değişkeninin de hedonik tüketimin sadece macera boyutu üzerindeki etkisi anlamlı çıkmamıştır. Ancak, hedonik tüketimin bazı boyutlarının davranışsal niyetler üzerinde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hedonik Tüketim, Faydacı Tüketim, Destinasyon İmajı, Hizmet Kalitesi, Otel Özellikleri, Davranışsal Niyetler In this study, to identify the relationship between touristic consumers Balikesir's destination image, stayed at the hotel's attributes and the importance of the service with hedonic and utilitarian in consumption and this consumption behaviors behavioral intentions, for measuring the impact on the workplace.The study consisted of five main sections. In the first section were given the problem, purpose, signifance, assumptions, limitations and definitions of study under the entry title. The second section consisted of relevant literature and related literature section was discussed in two main title by theoretical framework and related research. The theoretical framework consisted of five sub-sections; touristic consumer's buying behavior, hedonic consumption, utilitarian consumption, hedonic and utilitarian consumption of factors that have shaped, behavioral intentions and thermal tourism enterprises. The published researches about hedonic consumption, utilitarian consumption, destination image, importance of service, hotel attributes and behavioral intentions were examined in related research section. In the third section, the process and method of the research were given. In the fourt section, the research findings were given. In this section, the data of this research are analyzed. On the other hand, result of analysis were explained and hypothese were tested. In the last part, the survey result and recommendations were given.A model has been developed to achieve with the purpose of study in the model to test the effect level was performed using the package program, SPSS were used. The data of this research, Balıkesir thermal leisure domestic tourists through thesurvey method was used to collect and 550 people with convenience sampling method were interviewed. As a result of the analysis, the effect of hotel attributes is irrelevant on idea shopping and gratification shopping dimensions of hedonic consumption, and utilitarian consumption has the effect only on achievement dimension. It has been agreed on a result that Destination image and importance of service has the effect on utilitarian consumption and utilitarian has the effect on behavioral intentions. It has emerged that destination image hasn't a effect on a strong level on hedonic consumption. The effect of service quality only is irrelevant on adventure shopping dimension. It is concluded that some dimensions of hedonic consumption have influence on behavioral intentions.Key Words: Hedonic Consumption, Utilitarian Consumption, Destination Image, Service Quality, Hotel Attributes, Behavioral Intentions.
Collections