Browsing TEZLER by Subject "Uçak Mühendisliği"
Now showing items 1-20 of 499
-
1980-1990 yılları arasında meydana gelen jet motorlu ticari uçak olay ve kazalarının analizi
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET 1980-1990 YILLARI ARASINDA MEYDANA GELEN JET MOTORLU TİCARİ UÇAK OLAY VE KAZALARININ ANALİZİ Bu çalışmanın konusu 1980 ve 1990 yılları arasında meydana gelen jet motorlu ticari uçak olay ve kazalarının analizidir. ... -
6-3 stewart platform mekanizmasının kinematik, dinamik analizi ve kontrolu
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)6-3 STEWART PLATFORM MEKANİZMASININ KİNEMATİK, DİNAMİK ANALİZİ VE KONTROLÜ ÖZET Stewart Platform Mekanizması (SPM), boyları değişebilen altı adet bacak ile birbirine bağlanmış iki taşıyıcı platformdan oluşan, altı serbestlik ... -
A data - driven - probabilistic queuing network model for european air traffic flow
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-08)Taşıyıcı ağlarda tıkanıklığın ve gecikmenin ağın bir bölümünden diğerine geçebileceği yaygın olarak anlaşılmıştır. Havaalanında bu, bir bölgedeki havaalanı tıkanıklığının tüm şebekede gecikmelere neden olabileceği ... -
A model based flight control system design approach for micro aerial vehicles using integrated flight testing and hil simulations
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)İnsansız hava araçları, uzun yıllardır askeri amaçlı operasyonlarda oldukça yoğun olarak kullanılmaktadırlar ve gelecekte de bu uygulamaların hızlı bir şekilde artması beklenmektedir. Operasyonel riskleri ve maliyetleri ... -
A new conceptual structure design for nanosatellites
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin konusu İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Aviyonik Laboratuvarı tarafından yürütülen ve TUBİTAK tarafından desteklenen ITU pSAT II uydu projesinin yapısal altsistemiyle alakalıdır.Bu tez, genel olarak küp ... -
A numerical investigation on passive flow controls of open cavities at transonic speeds
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-05)Kavite akışları, 1950'lerden itibaren birçok alanda araştırmaya konu olmuş, aerodinamik ve aeroakustik alanlarında önemli bir yer edinen ve içinde birden çok disipline ait olgular barındıran bir akış tipi olma özelliğine ... -
A numerical study on the impact behavior of thermoplastic plates
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez kapsamında, sabit bir hıza sahip olan vurucu cismin, polikarbonat ve akrilikten yapılmış levhalara çarptırılarak; levhaların dinamik yükler altındaki davranışı incelenmek istenmiştir. Bu darbe yükü altındaki levhaların ... -
A parallel monolithic approach for the numerical simulation of fluid-structure interaction problems
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-25)Bu çalışmada akışkan-yapı etkileşimi (FSI) problemlerinin paralel tam bağlaşık bir çözüm yaklaşımıyla simülasyonuna yönelik özgün bir sayısal algoritma geliştirilmiştir. Problemin akışkan kısmi için daimi olmayan, ... -
A parallel unstructured finite volume method with an efficient edge based data structure for compressible flows
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)Günümüzde havacılık endüstrisinin geldiği noktada sürükleme ve taşıma kuvvetlerini doğru tahmin etmek çok elzem bir rol oynamaktadır.Daha iyi tasarımların yapılabilmesinin ön şartı simülasyonlar aracılığıyla sonuca en doğru ... -
A Preliminary investigation of leeside vortex formation over external stores with slender body theory
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)v2 dVldX = V /2Ucosa s şeklinde ifade edilir. Burada Vs ayrılma hattındaki karşı akım hızıdır. Girdapların hareket denklemleri ise iz bölgesi gelişimi gibi girdap hareketlerini tanımlamak için kullanılır. Gerçek akınım ... -
A single board computer design for flight control systems
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tek kart bilgisayarlar; endüstriyel, ticari ve askeri uygulamalarda oldukça yaygın olarak kullanılan bütünleşik çözümlerdir. Teknik özellikleri, kabiliyetleri, çevre birimleri ve arayüzleri değişiklik gösterse de; asgari ... -
A Store release problem: viscous flow calculations withale description using moving deforming finite elemnents
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)ÖZET YÜK BIRAKMA PROBLEMİ: HAREKETLİ DEĞİŞKEN SONLU ELEMANLAR KULLANARAK K-L-E TANIMIYLA VİSKOZ AKIŞ ÇÖZÜMLERİ Sunulan çalışmanın fiziksel boyutu yük bırakma problemidir. Burada kanat altına yerleştirilmiş homojen, boş bir ... -
A4 uçağı için geliştirilmiş otopilot tasarımı
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnsansız savaş uçaklarının görev zorunlulukları ve ihtiyaçları nedeniyle hareket manevralarının planlanması ve otonomlaştırılması zorunlu bir hal almıştır. Bu amaçla, çalışmada insansız savaş uçaklarının hareket manevralarının ... -
Aeroacoustic analysis of open cavities with rounded edges
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Aeroakustik konusu son 50 yıl içerisinde ortaya çıkmış ve araştırmaların gün geçtikçe ivme kazandığı bir çalışma alanıdır. İlk olarak askeri bir araştırma olarak, savaş uçaklarından bırakılan füzelerin üzerine gelen yüklerin ... -
Aerodinamik dizayn ve optimizasyonda genetik algoritma kullanımı
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06) -
Aerodynamic and performance analysis of helicopter rotor blade morphing concepts in hover
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-16)Helikopter hem ileri uçuş hem de dikey kalkış ve iniş yapması bakımından kendine has bir kullanım alanı sunar. Ancak hem dikey kalkış hem ileri uçuş yapması gerekmesi nedeni ile, aerodinamik ve dinamik olarak bir hayli ... -
Aerodynamic characteristics of bodies of revolution
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET EKSENEL SİMETRİK CİSİMLERİN AERODİNAMİK KARAKTERİSTİLERİ Havacılık uygulamalarında, narin eksenel simetrik cisimlerin geniş bir yeri vardır. Örneğin mermiler, roket gövdeleri, uçak gövdeleri, yakıt tankları ve hava ... -
Aerodynamic shape optimization of rotor airfoils via a genetic algorithm
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)genetik algoritma ile rotor kanat profillerinin aerodinamik şekil optimizasyonu ÖZET Bu çalışmada, genetik algoritma metodu, bir helikopter kanat profilinin aerodinamik özellikleri göz önünde tutularak yapılacak bir dizayn ... -
Agile flight trajectory tracking through differential flatness
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-19)Bu tez, iki temel sorunun cevabınıvermektedir. ˙Ilk soru ¸sudur: UAV ve dronelariçin uygun bir yörünge nasıl daha hızlıve verimli bir ¸sekilde tasarlanır? Ve ikincisi:Tasarlanan yörüngeyi minimum hesaplama çabasıve maksimum ... -
Aircraft motion control inverse simülation
(İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)UÇAK HAREKET KONTROLÜNDE TERS SİMÜLASYÖN ÖZET Pilot eğitiminde önemli bir yer tutan savaş uçakları simülatörlerinin geliştirilmesi son yıllarda büyük önem kazanmıştır. Farklı senaryoların kolayca uygulanabilmesi, maliyet ...