Now showing items 1-20 of 335

    • 500 kw`lık bir rüzgar türbini ana şaftının tasarımı ve yorulma analizleri 

      Şahin, İbrahim Enes (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rüzgâr enerjisi son yıllarda önemini artıran ve son derece ilgi gören bir sektör olmuştur. Çeşitli rüzgar türbini tasarımları uygulamada bulunmaktadır. Temiz enerji elde etmek için günümüz mühendislik çalışmaları içinde ...
    • A data - driven - probabilistic queuing network model for european air traffic flow 

      Fazaeili, Omid (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-08)
      Taşıyıcı ağlarda tıkanıklığın ve gecikmenin ağın bir bölümünden diğerine geçebileceği yaygın olarak anlaşılmıştır. Havaalanında bu, bir bölgedeki havaalanı tıkanıklığının tüm şebekede gecikmelere neden olabileceği ...
    • A design of a test bed for cubesat attitude determination and control system 

      Uludağ, Mehmet Şevket (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişen teknoloji ve keşfedilen yeni metodlar ile birlikte, daha küçük uyduları tasarlamak ve üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu yeni küçük uydulara küp uydu denmektedir. Bir küp uydu 10cmX10cmX10cm boyutlarında ve 1.3 kg ...
    • A finite volume based in-house large eddy simulation solver for turbulent flows in complex geometries 

      Er, Sarp (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-16)
      Bu tez kapsamında, karmaşık geometrilerde türbülanslı akışların yüksek doğrulukla çözümü için geliştirilen lestr3d LES akış çözücüsünün hesaplama başarımının arttırılması ele alınmıştır. lestr3d akış çözücüsü, sıkıştırılabilir ...
    • A new approach to crew pairing problem with parallelization 

      Altunkaya, Osman Özgün (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)
      Hava yolları operasyonları ile ilgili bir sürü alt problem olup, ekip zaman çizelgesigenel olarak iki alt problemde çözülür: Ekip eşleme ve ekip atama. Bu iki altproblem de başlı başına kompleks ve ayrı incelenmesi gereken ...
    • A new large eddy simulation solver for wall-bounded turbulent flows 

      Karahan, Doğukan Tuğberk (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma kapsamında havacılık ve uzay alanında karşılaşılan duvarla çevrili türbülanslı akış problemlerinin çözümüne yönelik modüler ve ölçeklenebilir bir büyük girdap benzetimi (LES) çözücüsü, Lestr3d, geliştirilmiştir. ...
    • A numerical investigation on passive flow controls of open cavities at transonic speeds 

      Demir, Oğuzhan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-05)
      Kavite akışları, 1950'lerden itibaren birçok alanda araştırmaya konu olmuş, aerodinamik ve aeroakustik alanlarında önemli bir yer edinen ve içinde birden çok disipline ait olgular barındıran bir akış tipi olma özelliğine ...
    • A numerical study on the impact behavior of thermoplastic plates 

      Mullaoğlu, Fehmi (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez kapsamında, sabit bir hıza sahip olan vurucu cismin, polikarbonat ve akrilikten yapılmış levhalara çarptırılarak; levhaların dinamik yükler altındaki davranışı incelenmek istenmiştir. Bu darbe yükü altındaki levhaların ...
    • A parallel monolithic approach for the numerical simulation of fluid-structure interaction problems 

      Eken, Ali (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-25)
      Bu çalışmada akışkan-yapı etkileşimi (FSI) problemlerinin paralel tam bağlaşık bir çözüm yaklaşımıyla simülasyonuna yönelik özgün bir sayısal algoritma geliştirilmiştir. Problemin akışkan kısmi için daimi olmayan, ...
    • A parallel unstructured finite volume method with an efficient edge based data structure for compressible flows 

      Akkurt, Semih (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)
      Günümüzde havacılık endüstrisinin geldiği noktada sürükleme ve taşıma kuvvetlerini doğru tahmin etmek çok elzem bir rol oynamaktadır.Daha iyi tasarımların yapılabilmesinin ön şartı simülasyonlar aracılığıyla sonuca en doğru ...
    • A single board computer design for flight control systems 

      Işiksal, Soner (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tek kart bilgisayarlar; endüstriyel, ticari ve askeri uygulamalarda oldukça yaygın olarak kullanılan bütünleşik çözümlerdir. Teknik özellikleri, kabiliyetleri, çevre birimleri ve arayüzleri değişiklik gösterse de; asgari ...
    • A4 uçağı için geliştirilmiş otopilot tasarımı 

      Karagöz, İbrahim Can (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsansız savaş uçaklarının görev zorunlulukları ve ihtiyaçları nedeniyle hareket manevralarının planlanması ve otonomlaştırılması zorunlu bir hal almıştır. Bu amaçla, çalışmada insansız savaş uçaklarının hareket manevralarının ...
    • Aeroacoustic analysis of open cavities with rounded edges 

      Yenigelen, Evren (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Aeroakustik konusu son 50 yıl içerisinde ortaya çıkmış ve araştırmaların gün geçtikçe ivme kazandığı bir çalışma alanıdır. İlk olarak askeri bir araştırma olarak, savaş uçaklarından bırakılan füzelerin üzerine gelen yüklerin ...
    • Aerodynamic and performance analysis of helicopter rotor blade morphing concepts in hover 

      Ural, Hüseyin (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-16)
      Helikopter hem ileri uçuş hem de dikey kalkış ve iniş yapması bakımından kendine has bir kullanım alanı sunar. Ancak hem dikey kalkış hem ileri uçuş yapması gerekmesi nedeni ile, aerodinamik ve dinamik olarak bir hayli ...
    • Aerodynamics around wheels and wheelhouses 

      Çavuşoğlu, Ömer Faruk (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-13)
      Araç aerodinamiği, aracın performansı, konforu, güvenliği, aracın belli yerlerinin soğutulması ve stabil olmasında çok büyük öneme sahiptir.Araç,hava içerisinde hareket ettiğinde bir miktar havanın yerini değiştirir. Hava ...
    • Agile flight trajectory tracking through differential flatness 

      Seyed Roghani, Seyed Erfan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-19)
      Bu tez, iki temel sorunun cevabınıvermektedir. ˙Ilk soru ¸sudur: UAV ve dronelariçin uygun bir yörünge nasıl daha hızlıve verimli bir ¸sekilde tasarlanır? Ve ikincisi:Tasarlanan yörüngeyi minimum hesaplama çabasıve maksimum ...
    • Alternative navigation methods: Fusion of optical flow and visual-inertial pose estimation using EKF 

      Bawarshi, Abdel Salam (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-05)
      Yerelles¸tirme ve navigasyon mobil robotlar için en önemli iki görevdir. Robotu iki problemi çözme yeteneg˘i ile donatmaya çalıs¸ıyorlar: Bir amaçlanan hedefe nasıl ulas¸ılmasını, ve nasıl robotun belirli bir anda çevresine ...
    • An ALE approach for free surface simulations 

      Güventürk, Çağatay (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çok fazlı akışlar günlük yaşantımızda, endüstriyel uygulamalarda ve doğa olaylarında karşımıza çıkmaktadırlar. Kavitasyonlu pompalar, birbirine karışmayan sıvıların üretimi ve reaksiyonu, kan akışı, mürekkep jeti (ink jet) ...
    • An ale approach for the numerical simulation of insect flight 

      Erzincanli Süsler, Belkis (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada öncelikle büyük ölçekli (large-scale) hareketli yüzey problemlerinin tamamen birleşmiş (fully coupled) formda çözülmesi için kenar merkezli yapısal olmayan sonlu hacimler yöntemine dayalı Arbitrary Lagrangian-Eulerian ...
    • An experimental investigation of bluff body wake control 

      Bronz, Murat (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dairesel bir silindirin ardına eklenmiş ayırıcı bir levhanın silindir iz akışına etkisi Optik olarak parçacık izleyerek hız belirleme (Digital Particle Image Velocimetry -DPIV) tekniği kullanılarak deneysel olarak ...