6.,7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programı içeriğinin sarmallık ilişkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 6. 7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programının içeriğinin sarmallık ilişkisini, programı hayata geçiren ve uygulayan öğretmenlerin görüşleri ve program tasarısı açısından değerlendirmektir. Araştırma, nitel bir çalışma olup, görüşme ve doküman incelemesi yolu ile veri toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılı Balıkesir ili merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı şehir ve köy ortaokullarda görev yapan 14 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, iki aşamada toplanmıştır. İlk olarak araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu aracılığı ile çalışma grubunda yer alan öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. İkinci aşamada ise doküman incelemesi gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda verileri analiz etmek için içerik analizi, kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan hareketle öğretmen görüşleri ve program tasarısı açısından 6.,7., ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programı içeriğinin sarmallık ilişkisinin belirli düzeyde var olduğu ancak yeterli olmadığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: İngilizce dersi öğretim programı, İçerik Öğesi, Sarmal İçerik Düzenleme Yaklaşımı. The aim of this study is to investigate English language teaching curriculum content of the 6th, 7th and 8th level, from the perspective of the teacher views and currıculum design. Study was carried out in accordance with interview and document analysis that are methods of qualitative research styles. Study group of the research consists of 14 English language teachers working in Turkish Ministry of Education secondary schools in the city center and villages of Balıkesir. Research data was gathered in two dimensions. First dimension was carried out in accordance with interview that is a method of qualitative research styles. Semi- structured interview form, prepared by the researcher, was applied. Second dimension was carried out in accordance with document analysis that is another way of gathering data of qualitative research styles. Data gathered from interview and document analysis was anaylzed with content analysis. According to the results of the study it is found out that, from the perspective of teacher views and curriculum design, 6th, 7th and 8th level of English language curriculum content does not include enough information that was organized according to spiralling learning theories. Key Words: English Language Teaching Curriculum, Content Element, Spiralling Learning Theory.
Collections