Coptic ethnopolitical mobilization on the road to and beyond the January 25 Revolution
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Mısır'dakı Kıpti cemaatinin etnopolitik mobilizasyonunun nedenlerini ve bu mobilizasyonun nasıl gerçekleştigini incelemektedir. Etnopolitik mobilizasyonun sebeplerini ve boyutunu irdelemek için Harff ve Gurr'ün (2004) etnopolitik mobilizasyon modeli ile Fox'un (2002) etno-dinsel mobilizasyon modelini birbirine entegre etmektedir. Bu çalışma her iki modele de eleştirel yaklaşmakta ve gerektiğinde bu modellere ilgili değişkenleri eklemekte ve konuyu derinlemesine analiz etmek ve analitik bir bakış sunabilmek için alan araştırmasında toplanan verileri kullanmaktadır. Müslüman çoğunluk ile Kıptiler arasındakı ilişkiler neo-millet sistemi ışığında sorgulanırken ve Kıpti Ortodoks Kilisesi ile Mısır devleti arasındaki anlaşma Kıptilerin mobilizasyonuna etkisi bağlamında tartışılmaktadır. Araştırma sonuçları 2005-2010 yılları arasında Kıpti mobilizasyonunun Mısır'daki genel mobilizasyonun bir parçası olduğunu ve sosyo-ekonomik ve dini mağduriyetlerin bu süreçte önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Bununla beraber, 2011'deki 25 Ocak Devriminden sonra Kıpti mobilizasyonu dönüşmüş ve Kıpti etnopolitik hareketler, 2005 öncesi dönemin aksine, Kilise'yi dini olmayan zeminlerde Mısır devletini de dini ve siyasi haklarını aktif bir şekilde arayarak zorlamışlardır. This study examines why and how the Copts of Egypt mobilized in the last seven years, 2005-2012. To discuss the reasons behind the mobilization and its extent, this study integrates Harff and Gurr?s (2004) ethnopolitical mobilization framework and Fox?s (2002) ethnoreligious conflict model. This study critically approaches both models, supplements them with relevant variables when necessary and employs field research data to analyze the issue in depth and offer an analytical perspective. The relationship between the majority Muslim community and Coptic community is decoded under the light of the neo-millet system while special attention has been paid to the entente between the Egyptian state and Coptic Orthodox Church. Research findings suggest that Coptic mobilization was part of the broader Egyptian mobilization and socio-economic and religious grievances played a significant role between 2005-2010. Nevertheless, after the January 25 Revolution Coptic ethnopolitical mobilization transformed and Coptic ethnopolitical movements challenged the Church on non-religious grounds and the state by actively demanding their political and religious rights, in contrast to pre-2005.
Collections