The changing masculinity identity: Changes in upper-middle class former Islamist men after February 28
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye?de 28 Şubat?tan (1997), sonra politik, ekonomik ve sosyal olarak büyük değişimler yaşanmıştır. Bu değişimler farklı kişilere çeşitli şekillerde tesir etmiş, üstelik değişen dengelerle birlikte bazı sosyal kimlikleri de etkilemiştir. Bu çalışmanın amacı İslamcı erkeklerin bu değişim hakkındaki duygu ve düşüncelerini araştırmaktır. Bu tez İslamcı kökenleri olan, üniversite eğitimi almış, evli ve işadamı olan 10 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Politik, ekonomik, sosyal ve kültürel değişimler, İslamcılık ve muhafazakârlık ideolojilerini de etkilemiştir. Eldeki verilere göre bu iki ideoloji arasındaki mesafe açılmıştır. Nitel sonuçlar İslamcıların değişimi negatif ve pozitif olarak kabul ettiklerini gösteriyor. Bazıları değişimi bozulma olarak görürken, bir diğer kısmı bu değişime ihtiyaç olduğunu ve bunun İslamcıların yararına olduğuna inanıyor. Politik, ekonomik ve sosyal değişimler eski İslamcıların yeni muhafazakârlara dönüşümünün temel sebepleri olarak görülüyor. Bütün bu veriler neticesinde erkeklik kimliğinin bu erkeklerin gözünde değişime uğradığı sonucuna varılmıştır. Eski İslamcılar yeni muhafazakârlara dönüşürken cinsiyet rollerinin yeri de değişmiştir. Kimliklerin sosyal, ekonomik ve politik değişimlere, ayrıca zamana ve kültüre göre de değişebileceği sonucuna varılmıştır. There have been important political, economic, and social changes after the February 28, 1997 military intervention in Turkey. These changes have affected different people in various ways. Furthermore, these changes influenced some social labels by changing balances as well. The purpose of this study is to explore the thoughts and feelings of Islamist men regarding these changes. The study includes ten Islamist rooted, college educated, and married businessman. The political, economic, and social changes directly affected Islamism and conservatism as well. According to the results, the relationship between these two ideologies has expanded by these changes. The qualitative results showed that most of the Islamist men accept the changes, both positively and negatively. Some see the change as corruption, whereas others believe the changes were needed and have been in favor of Islamists. Political, economic, and social changes are the reasons former Islamists change into new conservatives. Specifically, masculinity identity has changed in the eyes of these men. During the shift from former Islamists to new conservatives, gender roles have also changed. What all these results demonstrate are the changeability of identities according to social, economic, and political changes, and also time and culture.
Collections