Between acceptance and resistance: A case study of Turkish soap operas in Egypt
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Televizyon dizileri –kalite ve popülerlikleriyle bağlantılı olarak- günümüzde üretildikleri ülkenin sınırlarını aşmaktadır. Bu durum gerek global ekonominin gerek globalleşen bir üst kültürün televizyon ya da internet üzerinden, diziler vasıtasıyla oluşumu noktasında dikkat çekici bir durumdur. Türk dizileri de son on yıllık dönemde dizi piyasasının önemli oyuncularından biri haline gelmiştir. Bu tez Türk dizilerinin ülke dışına satılması ve hızla artan izleyici kitlesi dikkate alınarak Ortadoğu coğrafyasında ve özel olarak Mısır'da Türk dizilerinin izlenme ve beğenilme nedenlerini araştırmaktadır. Bu beğeninin nedenselleştirilmesinde Mikail Bakhtin'in carnivalesque kavramı kullanılmıştır. Ek olarak Pierre Bourdieu'nun habitus kavramından yararlanılmıştır. Hipotezleri analiz etmek için Mısırlı yirmi bir informantla mülakat ve yüz bir Mısırlı katılımcıyla anket çalışması yapılmıştır. Türk dizilerinin özellikle Müslüman ülkelerde beğenilmesi İslam, yasaklar ve yasakların delinmesi üçgeninde değerlendirilmiş ve Bakhtin'in carnivalesque kavramı Mısırlı seyirci özelinde içselleştirilerek dışavurumun gerçekleştirilemediği içsel bir carnivalesque olarak yeniden kurgulanmıştır. Röportaj ve anket sonuçları Türk dizilerinin Mısırlı seyirci için bir rahatlama ve kendinden uzaklaşma alanı olarak tanımlanabileceğini ancak bunun yanında aynı alanda kendisinden izler bulabileceğini göstermiştir. Bu çalışma Türk dizilerinin Mısırlı seyirci tarafından genel bir beğeni ve sempati topladığını ancak Türk dizilerine şiddetle karşı çıkan ve karşı çıkışlarını farklı sebeplere dayandıran grupların da var olduğunu tespit etmiştir. (Anahtar Kelimeler: Türk dizileri, Mısır, karnavalesk, Bakhtin) Depending on their quality and popularity, television series can reach beyond the country in which they are produced. In this way, they contribute to both a common culture and a global economy, via television or the internet. Turkish soap operas started to have a significant share of the world soap opera market in the past decade. They are sold abroad and reach a vast audience. This study focuses on the reasons why people watch and enjoy Turkish soap operas in the Middle East, especially in Egypt. I have used Mikhael Bakhtin's concept of the carnivalesque and Pierre Bourdieu's concept of habitus as my theoretical framework. To analyse these hypotheses, 22 informants have been interviewed and 101 Egyptians surveyed. Admiration for Turkish soap operas, especially in Muslim countries, has been evaluated in terms of Islam, prohibitions and breaking rules, and Bakhtin's concept of the carnivalesque has been rebuilt as an inner carnivalesque that cannot be externalized especially for Egyptian audiences. Survey and interview results show that Turkish soap operas act as private spheres in which Egyptian audiences rest and keep their head above water for a while, as well as identifying with the characters to some ways. This study finds that while Turkish soap operas generally get credit and sympathy from Egyptian audiences, there is also a number of people who set their face against Turkish television series on the basis of a variety of objections. (Keywords: Turkish soap operas, Egypt, carnivalesque, Bakhtin)
Collections