Aile içi şiddetin ve çizgi film izlemenin akademik başarı ve saldırganlıkla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul 5.sınıf öğrencilerinde aile içi şiddet ve çizgi film izlemenin akademik başarı ve saldırganlıkla olan ilişkisini incelemeye yönelik yapılmıştır. Birinci bölümde araştırma hakkında genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise şiddet ve saldırganlığın kavramsal çerçeveleri çizilmiş, şiddet ve saldırganlığı etkileyen faktörlere ve şiddetin yansıdığı alanlar olan aile içi şiddet, akademik başarı ve şiddet, çizgi film ve şiddet konularından bahsedilmiştir. Ayrıca ulusal, uluslararası ve Avrupa konseyi çalışmalarında çocuğun şiddetten korunma haklarına değinilmiştir. Üçüncü bölümde, araştırmanın uygulama kısmı hakkında bilgi verilmiş, çalışmada kullanılan anketler ve ölçekler tanıtılarak, geçerlilik ve güvenilirliğine bakılmıştır. Daha sonra da araştırmaya katılanlar ve nitelikleri tablolar halinde verilmiştir. Dördüncü bölümde ise SPSS programına girilen verilerin analizi yapılmış, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişki ve farklılaşmalar tablolar halinde verilmiştir. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili, Esenler İlçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı üç resmi ortaokulda 2012-2013 öğretim yılında 5.sınıfta öğrenim görmekte olan ve tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 299 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, fiziksel şiddet ve ihmal anketi, duygusal şiddet ve ihmal anketi, saldırganlık ölçeği ve Tv izleme tutum anketi kullanılmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, TV izleme süresi ile saldırganlık arasında ve aile içi şiddete uğrama ile okul başarısı düşme arasında olumlu yönde bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Şiddet, Saldırganlık, Öz Akademik Başarı, Çizgi Film This study investigates links between domestic violence and watching cartoons and how it may effect academic success and aggressiveness in secondary school students. In the first chapter, core information about research has been given. In the second chapter, conceptual frameworks of violence and aggressiveness have been drawn. In addition, the factors which effect violence and the areas in which violence is reflected as aggression and domestic violence, academic achievement and violence, cartoon and violence have been focused. Furthermore, national and international studies and Council of Europe reports on the rights of child protection from violence have been mentioned. In the third chapter, the application has been explained and surveys - scales that are used in the study have been introduced, validity and reliability tests have been examined. Moreover, participants and their eligibility have been illustrated in charts. In the fourth chapter, the data collected has been analysed with SPSS. The differences and relationship between independent and dependent variables have been given within the tables. A group of 299 students of year 2012 /2013 among secondary school at level 5 who study at three different state schools in Istanbul, Esenler county, have been chosen randomly. Personal information form, physical violence and negligence survey, emotional violence and negligence survey, aggression scale and TV viewing habit survey have been conducted as data gathering tools. According to results, there are positive correlation between duration of TV watching and aggressiveness also domestic violence and decrease in school success.Keywords: Violence, Aggressiveness, Self-Academic Achievement, Cartoon
Collections