Show simple item record

dc.contributor.advisorArlı, Alim
dc.contributor.authorAşer, Zeynel Hakan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:20Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:20Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632139
dc.description.abstractBu araştırma lise öğrencileri arasında kültürel sermaye birikimi süreçlerinin dinamikyapısını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buna yönelik olarak, bu çalışma, (1)Bourdieu'nün kültürel sermaye kavramı ışığında öğrencilerin kültür ürünlerine dairgenel eğilimleri, (2) aile kültürünün, öğrencilerin gelecek tahayyülleri ile ilgili olaraküniversite ve iş seçimindeki rolü, (3) öğrencilerin devam eden sosyalizasyonsüreçleri içinde kendi durumları üzerine yaptıkları yorumlar ve (4) okulun busüreçlerin kesişiminde nasıl bir rol oynadığına odaklanmaktadır. Saha araştırması ikiAnadolu lisesinde gerçekleştirilmiştir. Bu okullardan biri İstanbul'un üst-orta sınıfmahallelerinden biri olarak bilinen Ataköy, Bakırköy'de konumlanmaktadır. DiğerAnadolu lisesi ise Gaziosmanpaşa semtinde konumlanmıştır ve kuruluşundan buyana Anadolu lisesidir2. Bu semt de dezavantajlı ailelerin bulunduğu bir semt olarakgörülmektedir. Ailelerin ebeveyn olma pratikleri, çocuk yetiştirme stilleri ile ilgilisosyalizasyon teorilerinden yararlanarak, özellikle Annette Lareau'nun (2010)`concerted cultivation` kavramı ışığında, bu liselerde öğrencilerin ebeveynleriningenel bir şema içinde hangi ebeveyn olma stillerinin veçhelerini izledim. Bununlabirlikte, yine Lareau & Weininger'in gösterdiği üzere kültürel sermaye birikimidinamiğini, yüksek kültür ürünlerine yatkınlık yerine, çeşitli alanlarda yetenekgeliştirme üzerinden anlamaya çalıştım.
dc.description.abstractThis research aims to reveal the process of cultural capital accumulation among Turkish high school students attending high schools in Istanbul. The study focuses on (1) the general cultural activities of high school students relating to Bourdieu's concept of cultural capital, and (2) in relation with the assumed role of family culture shaping intentions and knowledge for choosing a university and profession in the future, alongside (3) ongoing socialization and constant reflexivity of students' preferences through socialization, and (4) the role of the school representing the education system at the intersection of the abovementioned processes. The research was conducted in two Anatolian High Schools. One of them is Anatolian High School from their inception. The other one lately transformed Anatolian High School. One of the high schools is located in Ataköy, a neighbourhood in Bakırköy, Istanbul, which is assumed to be an upper-middle class neighbourhood. The other one is located in Gaziosmanpaşa, well known as a disadvantaged Istanbul neighbourhood. Using socialization theories about parenting styles, childrearing practices, especially Annette Lareau's (2010) concept of converted cultivation, I have tracked different routes of dominant parenting patterns amongst the students of these schools. Moreover, discussing the dynamic nature of acquiring cultural capital, I have relied on skills rather than high culture elements, as Lareau & Weininger (2003) suggests.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleCultural capital among high school students: Cases of Gaziosmanpaşa and Bakırköy
dc.title.alternativeLise öğrencilerinin kültürel sermaye birikimi: Gaziosmanpaşa ve Bakırköy örnekleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-15
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmCultural capital
dc.subject.ytmİstanbul-Gaziosmanpaşa
dc.subject.ytmİstanbul-Bakırköy
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.identifier.yokid10165048
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494145
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess