Örgütsel değer ve duygusal bağlılık açısından sivil toplum kuruluşları: İlim Yayma Vakfı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İlim Yayma Vakfı'nın yurtlarında kalmış, eğitim bursu almış Üniversite öğrencileriyle Vakıf arasında verilen destekler sebebiyle ne tür bir etkileşim olduğu araştırılmıştır.Öncelikle Vakıfça verilen desteğin, vakıfla mezun arasında bir duygusal bağ oluşturup oluşturmadığının tespiti, varsa bu duygusal bağın kalıcılığı ve hangi desteklerden daha fazla etkilendiğinin analizi bu araştırmanın ana amacı olarak belirlenmiştir. Araştırmada mevcut durumun betimlenmesini sağlayan tarama yöntemi (survey method) kullanılmıştır. Araştırmanın Evreni vakıf yurtlarında kalmış ya da vakıftan çeşitli burslar almış 1750 mezun öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu mezunlardan iletişim bilgilerine ulaşılabilen ve kendilerine iletilen formu doldurarak bu araştırmaya gönüllü olarak katılan 179 mezun oluşturmaktadır.Katılımcıların Vakıf Yurtlarında kalıp kalmama durumları ve dağılımları ile yine katılımcıların vakıftan aldıkları burs destek ve çeşitleri ile bunların Memnuniyet Düzeyleri araştırılmış ve anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Mezunların vakfın örgütsel değerlerini benimsedikleri ve kendilerinin de vakfa destek olmak istedikleri anlaşılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların; kendisine destek olanlarla arasında kalıcı duygusal bir bağ oluştuğu ve yıllar geçse de bu bağlılığın devam ettiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Örgütsel değer, Duygusal bağlılık, Sivil Toplum Kuruluşu, Değer, Vakıf, In this study, it was investigated that what kind of interactions exist between the Foundation and university students who stayed at its dormitories and also received its scholarship.It is the primary aim of the study to find out first whether the support given by the foundation forms a loyalty between graduates and the foundation, and if so, the analysis of the continuance of this loyalty and which supports have more effect on this loyalty. The survey method that provides a description to the current situation was used in this study.The population of this study is composed of 1750 graduates who either stayed at the dormitories owned by the foundation or received different scholarships from the foundation. The sample survey consists of 179 graduates whose contact information was able to be reached and participated in this study voluntarily by filling the form that was sent to them.Various conditions such as the participants stayed at the dormitories owned by the foundation, their distributions, the scholarships received by participants from the foundation, types of scholarships and their levels of satisfaction were studied and significant results were found out. It was understood that the graduates adopt the organizational values of the foundation and they want to support the foundation. As a result, it was reached that there is a formation of a permanent loyalty between the participants and those who supported them and even though many years have passed, this loyalty still continues.Keywords: Organizational Value, Organizational Loyalty, Non-Governmental Organizations, Value, Foundation,
Collections