An analysis of Ali Abd ul-Raziq`s understanding of the relationship between Islam and state
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez bir dönem şeriat mahkemesinde yargıç olan El-Ezher Üniversitesi mezunu Ali Abdulrazık'ın siyasi görüşlerini incelemektedir. İslam'da İktidarın Temelleri, Al-Islam wa Usul al-Hukm, adlı kitabında savunduğu görüşleri nedeniyle görevinden alınmış ve kadılık unvanını 1925'te kaybetmiştir. Kurum olarak Halifelik makamının İslam'da zorunlu olmadığını savunmuş ve halifeliğin tekrar kurulmasının gerekli olmadığını ileri sürmüştür. Hz. Muhammed'in otoritesinin doğasının sadece ruhani olduğuna inanmıştır. Bununla beraber, Hz. Muhammed'in ne bir siyasi lider ne de İslam Devleti'ni kuran kişi olduğuna inanmıştır. Görüşlerinden dolayı Abdulrazık, `ilk seküler Müslüman` ya da `İslami Laikliğinin` kurucusu olarak tanınmaktadır. Bu çalışmada, Ali Abdulrazık'ın argümanları analiz edilmiş ve görüşleri Orta çağ Müslüman Sunni alimlerinin yansıra Abdulrazık'ın muhaliflerinin görüşleriyle de karşılaştırılmıştır. Bu tezin amacı, Abdulrazık'ın argümanlarının diğer alimlerden nasıl farklılaştığını ve kendi argümanlarını nasıl savunduğunu ortaya koymaktır. Bu çalışmada, 1920lerde sultanlık ve hilafetin lağvedilmesinin, Osmanlı elitleri arasında mevzubahis lağvetme tartışmalarının ve Mısır'daki siyasi atmosferin yanısıra Razık'ın kişisel öyküsünün kendisinin argümanlarını şekillendirdiğini ileri sürdüm. Bununla beraber, karşılaştırmalı analiz sonucunda, Abdulrazık'ın hilafet kavramı konusunda orijinal fikirleri olmamakla birlikte, peygamberin ve sahabelerin otoritesinin doğası hakkındaki görüşlerinin oldukça alışılmışın dışında olduğunu gösteriyorum. Son olarak, spekülasyon yapmak gerekirse, Abdulrazık İslam'ın özel olarak neden ve nasıl bir siyasal sistemi önermediği fikrini geliştirip delillerle ikna edici olabilseydi kendisinin öncü olduğu bir düşünce ekolü kurabilirdi. This thesis examines the political ideas of Ali Abd ul-Raziq––an Al-Azhar scholar and a sharia court judge who was suspended from his duty and was stripped of his scholarly qualifications because of the arguments he expounded in his 1925 book, titled Al Islam wa Usulul Hukm. He argued that the concept of the caliphate as an instution was not compulsory in Islam, and hence it was not necessary to re-establish. He believed that the nature of the authority of the Prophet Muhammad was only spiritual. He maintained that neither the Prophet was a political leader, nor did he establish an Islamic state. Because of his ideas, Raziq is known as the `first Muslim secularist` or the founder of `Islamic Laicism.` In this research, I have analyzed Ali Abd ul-Raziq's arguments and compared his beliefs with his contemporaries and some medieval Sunni Muslim scholars' views such as Ibn Khaldun, Ibn Taymiyyah, Al-Mawardi. The goal of the thesis is to answer how Raziq's arguments differ from the other scholars, and how he justifies his arguments. I have argued that the political context of the 1920s such as the abolition of sultanate and caliphate, the discussion over the abolition among Ottoman elites, the political context of Egypt as well as Raziq's personal story shaped Raziq's arguments. Based on a comparative analysis, I also show that while Raziq did not have authentic ideas regarding the concept of the caliphate, his ideas about the nature of the authority of the Prophet and his companions were non-conventional and perhaps too unorthodox. I speculate that Raziq could have been a pioneer of a school of thought if he developed his ideas regarding why and how Islam does not suggest a specific political system.
Collections