Öğretmenlerin okul ortamında maruz kaldıkları yıldırmanın incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, psikolojik taciz, yıldırma ya da duygusal şiddet olarak dilimize çevrilen Mobbing ele alınmıştır. Psikolojik taciz, işyerinde belirli kişileri hedef alan sistematik bir dizi duygusal saldırı ve yıpratma hareketleridir. Haksız yere suçlama, ima, kinaye, dedikodu yoluyla itibarı sarsma, küçük düşürme, taciz, duygusal istismar yoluyla işyerinin dışına çıkmaya zorlayan ve iş kalitesini düşüren kötü niyetli girişimlerdir. İşyerlerindeki kişilere uygulanan bu girişimler, doğrudan ya da dolaylı, açıkça veya örtülü olabilir. Bu tür davranışlar kurum yöneticileri tarafından çoğu kez görmezden gelinmektedir.Araştırmamızın amacı, öğretmenlerin eğitim kurumlarında karşılaştıkları yıldırma davranışlarının incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesidir. Araştırmamızda literatür taraması ve tarama (anket) yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmamızın evrenini İstanbul İli Sultanbeyli ilçesindeki orta öğretim okullarının öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin cinsiyetine, medeni durumuna, yaşına, mezun oldukları fakülte türüne, öğretmenlikteki kıdem sürelerine ve şu anda görev yaptıkları okuldaki hizmet sürelerine göre yıldırma eylemine maruz kalma durumları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, bullying, öğretmen, eğitim, yönetici, izleyici, kurban. In this research, the mobbing are handled which converted to our language as psychologic harassment or emotional violence. Psychologic harassments are series of systematic sentimental and attrition behaviors which take aim at specific persons at work. Accusing someone unjustly, implication, allusion, discrediting with gossip, humiliation and imposition are the sinister attempts which force to go out of office by the way of sensual misuse and reduce business quality. These attempts which applied to persons at working place might be directly or indirect, clearly or veiled. Such attitudes are mostly ignored by executives of corporation .The purpose of our research is analyzing the psychological intimidation attitudes that teachers get exposed at education institutions an reviewing teachers opinions in regard to multiple variables .In our researh, literature rewiev and area research in other words survey methods are used. The sample of our research consists of the secondary school teachers in Sultanbeyli district of İstanbul city. The situations of exposure to the action of intimidation are determined according to their gender, marital status, age, the type of faculty from which they have graduated, seniority durations and duty spans in school which they are serving currently.Key Words : Mobbing , bullying, teacher, education, executive, audience, victim.
Collections