Üniversite öğrencilerinde sosyal medya kullanımının kişilik yapılanması ve yaşam doyumu ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının kişilik yapılanmaları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 411 üniversite öğrencisi katılım göstermiş olup, katılım gönüllülük esasına göre gerçekleşmiştir. 411 katılımcının 208'i kadın, 203'ü erkek katılımcıdan oluşmaktadır. Yürütülen çalışmada veri toplama aracı olarak Sosyo Demografik Form, Beş Faktör Kişilik Envanteri ve Yaşam Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular neticesinde, sosyal medya ağlarının üniversite öğrencileri arasında %40.4'lük kullanım ile son sınıf öğrencileri arasında en yoğun kullanım orana sahip olduğu bulunmuştur. Kullanım için en çok tercih edilen sosyal medya ağının ise %43.6 ile Instagram olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların %41.6 ile ortalama olarak günlük 2-3 saatlerini bu ağlarda geçirdikleri saptanmıştır. Deneyime açıklık kişilik yapılanması skor düzeyi artış gösterdikçe, üniversite öğrencilerinin sosyal medya ağlarında geçirdikleri zamanın azaldığı gözlemlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin sosyal medya araçları ile geçirdikleri günlük ortalama süre ile Beş Faktör Kişilik Envanteri'nin diğer alt ölçekleri olan özdisiplin, dışadönüklük, uyumluluk ve nevrotiklik puanları arasında anlamlı ilişki bulunmamıştır. Üniversite öğrencilerinin sosyal medya ağlarında geçirdikleri zaman arttıkça yaşam doyumlarında da artış görüldüğü saptanmıştır. The aim of this study was to examine the relation of university student's social media use and its relation with personality traits and life satisfaction. 411 university students voluntarily participated in this study. 208 of them were women and 203 of them were men. The measurement scales that are used in this study are; Socio Demographic Form, Five Factor Personality Scale and Life Satisfaction Scale. According to the findings of analysis, senior-year university students have the highest prevelance of social media use with 40.4%. Instagram is found to be the most used social media netwrok with the ratio of 43.6%. University students, per day, on average spend 2 to 3 hours on these networks. It is found that when the score of openness to experience personality trait rises, the time that the university students spend on social media networks decreases. There was not a significant relationship is found between the daily average time spent by university students on social media networks and other sub-scales; agreeableness, neuroticism, extraversion and conscientiousness of Five Factor Personality Inventory. It is also observed that life satisfaction of students goes up as they spend more time on social media networks.
Collections