Women`s representation in Islamic foundations in Istanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez İslami vakıf ve derneklerde Müslüman kadınların nasıl bir temsil oluşturduklarını mekan ile kurdukları ilişki üzerinden ele almaktadır. Meseleyi, mekan kullanımına bağlı olarak, özellikle kadınlar ve erkekler arasında kurulan ilişki biçimleri ve iş bölümü üzerinden analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu tez için örnek çalışma olarak seçilen İslami bir vakıfta gönüllü ve maaşlı olarak çalışan kadınlarla derinlemesine mülakat yapılarak niteliksel bir araştırma ortaya konulmuştur. Araştırmada kadınların mekânsal deneyimlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu noktada vakıf gerek faaliyet alanı, gerekse gönüllülerin eğitim durumu, sosyal statü, çalışma durumu gibi noktalar açısından önemli örnek teşkil etmektedir. Öte yandan bu vakfın faaliyetlerinin çıkış noktasının İslami referanslara dayanması ve gönüllü ve çalışanların yine hayatlarını İslami referanslarla çerçevelendirmeleri çalışmanın çıkış noktası konusunda önemli bir etken teşkil etmektedir. Çalışmanın teorik arka planı toplumsal cinsiyet ve mekan arasındaki karşılıklı ilişkiye dayanmaktadır. Nitekim toplumsal cinsiyet rolleri mekana bağlı olarak inşa edilirken, mekan da toplumsal cinsiyet rollerine bağlı olarak yeniden üretilir. Bu tartışma kadınların İslami vakıf ve derneklerdeki mekânsal deneyiminin anlaşılması için bir çerçeve sunmaktadır. Çalışmanın bulguları göstermektedir ki İslami vakıf ve derneklerde kadın temsili noktasında tek ve homojen bir temsilden bahsetmek mümkün değildir. This thesis deals with the construction of women's representation in relation to the use of space in Islamic foundations and organizations. The thesis study women's representation by taking the following three factors to its focus: (1) the use of space, (2) forms of relationships between women and men and (3) spatial division of labor. Based on a qualitative research, the study introduces an Islamic Foundation as a case, for which in-depth interviews were conducted with either staff or volunteer women working at this foundation. The foundation constitutes an important space in terms of its activity areas as well as the educational background and social and employment status of the people joining activities there. The foundation relies on Islamic references and the people joining these activities construct their life on Islamic references, too. The theoretical background of this study relies on the mutual relationship between gender and space. While the gender roles are spatially constructed, the space is also reproduced and experienced depending on the gender roles. This discussion will serve as a way of understanding for women's spatial experiences in Islamic foundations and organizations. The findings also show that it is not possible to discuss a unique and homogeneous representation of women in Islamic foundation and organizations.
Collections