Dı̇yalektı̇k davranışçı terapı̇ becerı̇ eğı̇tı̇mı̇ programının ünı̇versı̇te öğrencı̇lerı̇nı̇n öfkeyı̇ yönetme sorunu üzerı̇ne etkı̇sı̇
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Diyalektik Davranışçı Terapi Beceri Eğitiminin (DDTBE) üniversite öğrencilerinin öfke ile baş etme ve öfkeyi yönetme sorunlarını azaltmadaki etkisine bakılması amaçlanmıştır. Toplam 8 oturumdan oluşan bu programın içeriği farkındalık, kişilerarası etkililik, duygu düzenleme ve sıkıntı toleransı becerilerinden oluşmaktadır. İstanbul Şehir Üniversitesi Öğrenci Mail sistemiyle tüm öğrencilere duyurulan bu program için, başvurular arasından ölçüt örnekleme yöntemiyle öğrenciler ön görüşmeye çağrılmıştır. Ardından dahil etme ölçütlerine göre deney (15) ve kontrol (15) grupları için öğrenciler belirlenmiştir. Ancak çalışma deney grubu 6, kontrol grubu 5 kişi ile sonlanmıştır. Araştırma ön-test, son-test modelli deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, Demografik Bilgi Formu, Sürekli Öfke (SL-Öfke) ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği (Öfke-Tarz) ve Duygu Düzenlemede Güçlükler Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Deney grubu ile kontrol grubunun bulguları kıyaslandığında, DDTBE ile öfkeyi yönetmede ve öfke kontrolünde gelişmelere ulaşıldığı söylenebilir. The aim of this study is to examine the effect of dialectical behavior therapy skills training program over the university students' anger management issue. The content of 8 weeks skills training program is consist of mindfulness skills, interpersonal effectiveness skills, emotion regulation skills and distress tolerance skills. For this program, which was announced to all students by Istanbul Şehir University Student Mail System, the students were invited to pre-interview with criterion sampling method. After that, students were determined for the experimental (15) and control (15) groups by inclusion criteria. However, the study was completed with the experiment group 6 and the control group with 5 people. This research is an empirical work with pre-test and post-test model. The data of the study were obtained by using the Demographic Information Form, Trait Anger (SL-Anger) and Anger Expression Scale (Anger-Style) and Difficulties in Emotion Regulation Scale. Result of this study shows that when the findings of the experimental group and the control group were compared, it can be said that improvements in anger management were achieved with DDTBE.
Collections