İlkokul öğretmenlerinin çatışma yönetimi stratejileri ile iş doyumları arasındaki ilişki–Tekirdağ/Kapaklı ilçesi örneği-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma öğretmenlerin iş doyum düzeylerini ve çatışma yaklaşım tercihlerini ortaya koymak amaçlı tasarlanmıştır. Çalışmanın evrenini Tekirdağ ili Kapaklı ilçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında ilkokullarda görev yapmakta olan 345 öğretmenden oluşmaktadır. Niceliksel verilerin karşılaştırmasında SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Demografik özelliklerin tespitinde frekans, yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenilirliği için Cronbach alfa katsayısı hesaplanmış, değişkenlerin normal dağılım sınaması Kolmogorov Smirnov testi ile yapılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırmasında değişkenlerimiz normal dağılım sergilemediği için parametrik olmayan yöntemler kullanılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcı öğretmenlerin kullandıkları çatışma stratejileri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Katılımcı öğretmenlerin en çok sergilediği çatışma stratejisinin iş birliği ve uzlaşma olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin çatışma durumunda kullandıkları çatışma yönetim stratejileri cinsiyetlerine ve yaşa göre değişmemektedir. Medeni duruma göre yapılan karşılaştırmada ise uzlaşma çatışma yaklaşımında evli ve bekar olanlar arasında evli olanların lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Branşa göre tercih edilen çatışma stratejilerinden sadece hükmetme yaklaşımında anlamlı farklılık tespit edilmiştir Öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin cinsiyetlerine, medeni durumlarına, yaşlarına, branşlarına göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. İş doyumu ile çatışma tarzları arası ilişki incelendiğinde iş birliği ve uzlaşma ile iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Yönetimi, Strateji, İş Doyumu, İlkokul, Öğretmen. This work is designed for teachers to reveal the level of job satisfaction and conflict approaches preferences. The study covers the teachers who who work in Kapaklı in Tekirdağ city in primary schools in the academic year 2014-2015 consists of 345 teachers. In the comparison of quantitative data using SPSS 21 software package is used. In determining the demographics, frequency, percentage values are calculated. Cronbach alpha reliability coefficient was calculated for variables with normal distribution test of Kolmogorov-Smirnov test was conducted. Our variables are used in the comparison of non-parametric methods for the quantitative data skewing. Significant differences were identified between conflict strategies used by teachers participating in the study results. participants demonstrate that cooperation is most teachers of conflict and reconciliation strategies were identified. Conflict management strategies used by teachers in the event of conflict does not depend on gender and age. In the comparison made by marital status were significant differences in favor of marriage between married and unmarried ones in the conflict settlement approach. Significant differences were detected only in conflict dominate the approach of the preferred strategy by sectors of teachers job satisfaction level of their gender, marital status, age, it has been found to differ significantly according to the industry. The relationship between job satisfaction and conflict styles were found to be positive significant relationship between examined when cooperation and reconciliation with job satisfaction.Keywords: Conflict, Conflict Management, Strategy, Job Satisfaction, School,Teacher
Collections