Kaynaştırma öğrenci velilerinin kaliteli eğitim beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; kaynaştırma eğitimi genel eğitimin ayrılmaz bir parçası olduğu, kaynaştırma öğrencisi bulunan velilerinin de bu konudaki daha kaliteli eğitim beklentileri belirlenmek istenmiştir. Kaynaştırma eğitiminin daha verimli uygulanabilmesi için toplumun ve normal gelişim gösteremeyen bireylerin çevrelerinin öncelikle, normal gelişim gösteremeyen bireylerin engellilik durumlarını kabullenip ona göre edinimler sergilenmelidir. Bu bağlamda özel eğitime gereksinimi olan bireylerin eğitimlerinin ve topluma uyum sağ-lamalarının başarılı olabilmesi için velilerin yardımı ile eğitimciler büyük önem taşı-maktadır. Bu çalışmada da kaynaştırma eğitimi alan öğrenci velilerinin, öğrencilerinin aldığı/alacağı en iyi kalitede bir eğitim beklentilerini araştırmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, kaynaştırma öğrenci velilerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilik algılarının ölçülmesine yönelik Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Yeterlilik Algıları Ölçeği (KEİYAÖ) ölçme aracı geliştirilmiştir.Ölçek, çocuğu örgün eğitim kurumlarına devam eden ve rehabilitasyon mer-kezlerindeki öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan veliler 160 kişi olup Samsun il ve ilçelerinde yaşamaktadır. Araştırma çalışma grubunu uygun örnekleme yoluyla seçilen, araştırmaya katılmaya gönüllü bireyler oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliği ve güvenilirliğini test etmek için veri analizleri yapıl-mıştır.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma Eğitimi, Ölçek geliştirme, Yeterlilik AlgısıTarih: Ağustos 2018, İSTANBUL In this study, it is aimed to emphasize that inclusive education is an inseperable part of general education and specify the qualified education expectations of inclusive students' parents. In order to perform more productive inclusive education, the society and the parents of individuals who can't show normal development should accept their disability status and also present appropriate attitude to their status. In this regard to succeed in the education and the rehabilitation of individuals with special training needs educators with the aid of parents have great importance. This work targets to research the most qualified education expectations of parents whose students have inclusive education. For this purpose, to measure to parents' efficiency perception on inclusive education `The Scale of Efficiency Perception concerning Inclusive Education`is developed.The scale includes the parents of students who have formal education or take rehabilitation services. The study group consists of 160 people and they live in the city centre or districts of Samsun. This group was chosen with suitable ways of sampling and it contains volunteer parents to participate in the survey.In an effort to test the validity and dependability of the scale the data analyses are performed. Key Words: Mainstreaming Education, Scale Development, Perception of QualificationDate: August 2018, İSTANBUL
Collections