Changes in the conservative lifestyle: The case of women instagrammers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya kanallarının tüm bireylere sunduğu içerik yaratma imkânından yararlanan sıradan internet kullanıcıları, yaklaşık son yirmi yıldır tüketici kullanıcılıktan üretici kullanıcılığa geçiş tecrübesi yaşamaktadırlar. Görselliğe dayalı olan ve kullanıcıların hayat tarzı temsillerini sergilemesine olanak sağlayan Instagram ise, üretici kullanıcıların sosyal medya kanallarındaki konumunu bir seviye daha yukarı taşımakta ve onlara influencer (etki lideri) olma şansı tanımaktadır. Bu tez, Instagram'daki hayat tarzı temsilleriyle ün ve kitle kazanan sosyal gruplardan biri olan muhafazakar genç kadın influencerların Instagram kültürü ile olan ilişkisini incelemektedir. Bu tezde, dijital etnografi yöntemi kullanılmıştır. Beş muhafazakar, beş muhafazakar olmayan, hayat tarzı temalı paylaşımlar yapan on influencer hesabı, bir yıl boyunca çevrim içi katılımcı olarak gözlemlenmiştir ve bir aylık paylaşımları derinlemesine analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı, Instagram kültürünün ve influencer olma deneyimlerinin farklı sosyal gruplar üzerinde benzer etkileri olup olmadığını görmek ve muhafazakâr hayat tarzı anlayışlarının bu yeni kültür içerisinde geldiği noktayı tespit etmektir. Sonuç olarak; muhafazakâr hayat tarzı anlayışlarının Instagram kültürüne adapte olduğu ve araştırılan muhafazakar kadın influncerların bu kültüre uygun yeni hayat tarzı anlayışları benimsedikleri gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Instagram, sosyal medya, muhafakazakârlık, hayat tarzı, influencer, dijital etnografi Ordinary internet users, benefiting from the content creation ability provided to all individuals by the social media channels, has been experiencing a change from consumer usership to producer usership for the last twenty years. Instagram, a visual-based social media channel that allows users to present lifestyle representations, upgrades the place of the producer users to one level higher and offers them the opportunity to become influencers. This thesis investigates the relationship between one of the social groups that has gained fame and followers with the lifestyle representations on Instagram, the young women conservative influencers, and the Instagram culture. In this thesis, the method of digital ethnography is used. Ten influencer accounts, five conservatives and five non-conservatives, that share lifestyle-themed posts is observed for a year as an online participant and their one-month long posts are analyzed in-depth. The goal of this study is to see whether Instagram culture and the experience of being an influencer have similar effects on different social groups and to detect the point the understanding of conservative lifestyle reached in this new culture. As a result, it is observed that the understanding of conservative lifestyles adapted to the Instagram culture and the conservative women influencers that are examined in this study adopted new lifestyle understandings suitable for this culture. Keywords: Instagram, social media channels, conservatism, lifestyle, influencer, digital ethnography
Collections