Özel okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özel okullarda çalışan yöneticilerin kullandıkları güç kaynaklarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisini belirlemek amacıyla yapılan bu tez çalışmasında, İstanbul ili, Beşiktaş ilçesine bağlı özel okullarda çalışan toplam 106 öğretmene anket uygulama çalışması yapılmıştır. Yapılan bu tez araştırması sonucunda, okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasında belirli oranda ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, iş doyumu ile karizmatik güç ve ödül gücü arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki vardır. Uzmanlık Gücü ve Yasal Güç, Mesleki Doyum ile ters orantılı olup, söz konusu güçlerin kullanımı öğretmenlerin Mesleki Doyumunu ters yönde etkilemektedir. Zorlayıcı Güç konusunda istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki kurulamamıştır.Yaş, cinsiyet ve deneyime göre de kullanılan güç kaynakları ile iş doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Ankete katılan öğretmenlerin yaşları ile iş doyumları arasında aritmetik ortalama olarak istatiksel bakımdan anlamlı bir fark olmadığı ortaya konmuştur. Ankete katılan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri onların cinsiyetine göre farklılık göstermemektedir. Deneyim değişkeni için hesaplanan aritmetik ortalama ile iş doyumu için hesaplanan aritmetik ortalama arasında ankete katılan öğretmenler arasında istatiksel bakımdan anlamlı bir fark olmadığı sonucu elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel güç kaynakları, Özel okullar, Öğretmen, İş DoyumuTarih: Nisan, 2018 In this thesis study the relationship between the power sources used by the administrators working in private schools and job satisfaction of the teachers was researched. A total of 106 teachers' questionnaires were carried out in private schools in the district of Beşiktaş, Istanbul.As a result of this thesis research, the relationship between the power sources used by the school administrators and teachers' job satisfaction has been determined. According to the research results, there is a positive and moderate relationship among job satisfaction and charismatic power and reward power. Expertise power and legal power are inversely related to job satisfaction, and the use of such forces influences teachers' job satisfaction levels in the opposite direction. There was no statistically significant relationship between coercive power and job satisfaction. Finally, the relationship between power sources used according to age, gender and experience and job satisfaction has also been examined. There was no statistically significant difference in the arithmetic mean between the ages and the job satisfaction of the teachers participating in the questionnaire. The job satisfaction levels of the teachers participating in the survey do not differ according to their genders. There was no statistically significant difference between the arithmetic mean calculated for the experience variable and the arithmetic mean calculated for the job satisfaction among the teachers who participated in the survey.Keywords: Organizational Power Sources, Private Schools, Teacher, Job SatisfactionDate: April, 2018
Collections