Lise öğretmenlerinin işe bağlılık düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin işe bağlılık düzeyleri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel nitelikte ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesine bağlı resmi liselerde görev yapan 199 kadın, 154 erkek olmak üzere toplam 353 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak (UWES-TR) işe bağlılık ölçeği ve duygusal zekâ özelliği ölçeği- kısa formu (DZÖÖ-KF) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin işe bağlılık ve duygusal zeka düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin işe bağlılık düzeylerinin yaş değişkenine göre istatiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği, cinsiyet, mesleki kıdem, medeni durum, okul türü, öğrenim durumu değişkenlerine göre istatiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin duygusal zekâ düzeylerinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, medeni durum, okul türü ve öğrenim durumu değişkenlerine göre istatiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin işe bağlılık düzeyleri ile duygusal zekâ düzeyleri arasında istatiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca duygusal zekanın, işe bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research study is to find out the relationship between emotional intelligence and work engagement. In the study, relational screening model which has a descriptive feature was used as a screening model. The sample of the study consists of 353 teachers, 199 female, and 154 male, who worked in state schools located in Küçükçekmece district of Istanbul in 2015-2016 academic year. As data collection tools, UWES-TR work engagement scale and a short form of Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQ) were used. During the data analysis, frequency, percentage, average, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, correlation and linear regression analyses were carried out. The findings of the study revealed that the level of work engagement and emotional intelligence of the teachers is above the average. Teachers work engagement is not related with gender, professional seniority, marital status, type of school, educational background variables; but age variable. It was also found that there is not a significant relationship between the level of teachers' emotional intelligence and gender, age, professional seniority,marital status, type of school, educational background variables. Furthermore, a positive significant relationship was found between the teachers' work engagement and emotional intelligence. It is also the result that emotional intelligence is a significant predictor of work engagement.
Collections