Yabancı dil öğrenme kaygısı, utangaçlık ve konuşma kaygısı arasındaki yordayıcı ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın ana amacı, ergenlik dönemindeki bireylerin yabancı dil öğrenme kaygısı utangaçlık ve konuşma kaygısı arasındaki yordayıcı ilişkileri ortaya koymak ve bu ilişkiden hareketle oluşturulan modeli test etmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul'un Küçükçekmece İlçesi'nde ikamet eden 10. ve 12. sınıf lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Küçükçekmece İlçesi'nde bulunan çeşitli liselerde okuyan 10. ve 12. sınıf öğrencilerinden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 527 öğrenci (345 kız, 182 erkek) oluşturmuştur. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Verilerin toplanmasında; Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Ölçeği, Utangaçlık Ölçeği, Konuşma Kaygısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde; `Yapısal Eşitlik Modeli` ne göre AMOS 16 Programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen istatistiksel bulguların anlamlılığı .01 düzeyinde sınanmıştır.Araştırmanın bulgularına göre; bireylerin yabancı dil öğrenme kaygısı ile utangaçlık düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yabancı dil öğrenme kaygısını etkileyen en önemli bağımsız değişkenin ise utangaçlık değişkeni olduğu görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgularla, ergenlerin utangaçlık düzeylerinin artmasıyla, yabancı dil öğrenme kaygısının da artacağı tespit edilmiştir. Ergenlerin konuşma kaygısı düzeylerini en çok etkileyen değişkenin utangaçlık olduğu tespit edilmiştir. Ergenlerin, utangaçlık düzeyleri ile konuşma kaygısı arasındaki yordayıcı ilişkileri incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu analiz edilmiştir. Modelde konuşma kaygısını etkileyen en önemli ikinci değişkenin ise yabancı dil öğrenme kaygısı olduğu tespit edilmiştir. The main purpose of this study is to reveal the predictive relationships between foreign language learning anxiety, shyness and speech anxiety in adolescents, and, considering this relationship, to examine the model formed.The research population is composed of 10th and 12th grade high school students residing in Küçükçekmece District, Istanbul. The study group of the research is 527 students selected from 10th and 12th grade students by random sampling method (345 females, 182 males) from various high schools in Küçükçekmece District. Relational search model was used in the study. In gathering the data; Foreign Language Learning Anxiety Scale, Shyness Scale, Speech Anxiety Scale and Personal Information Form were used. In the analysis of the data; `Structural AMOS 16 Program is used in accordance with `Equality Model`. The significance of statistical findings obtained during the study was tested at .01 level.According to the findings of the research; it was found that there was a significant positive correlation between the levels of individuals' shyness and foreign language learning anxiety. The most important independent variable affecting anxiety was found to be the shyness variable. The findings of the research showed that with the increase of the levels of shyness of adolescents, foreign language learning anxiety would increase, as well.
Collections