Okul müdürlerinin bayrak törenlerinde yaptıkları konuşmaların çocuk hakları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocukluk çağı kişinin kimlik gelişimi için önemli bir evredir. Bu anlamda çocuğun; çocuk haklarına saygılı bir ailede, çevrede ve okulda yetişmesi onun kişiliğine önemli tesirleri olacaktır. Kişilikli bireyler yetiştirmek, çocuk haklarına saygılı aile, çevre ve okul ortamı oluşturmamız gerekir. Toplumumuzun gelecekteki sağlıklı ve mutlu bireylerden oluşması için çocuk haklarına ilgiyi artırarak devam ettirmeliyiz.Bu araştırmada okul yöneticilerinin öğrencilerin tümüne yönelik olarak bayrak törenlerinde yaptıkları konuşmalar çocuk hakları bağlamında incelenmektedir. Bu çalışma okul müdürlerinin evrensel çocuk hakları ile ilgili farkındalıklarının artırılması ve okul müdürlerinin çocuk hakları kavramını içselleştirmesinin sağlanması bakımından önem taşıyacağı düşünülmektedir. Bu çalışma ilk olması nedeniyle, ülkemizde yapılacak çocuk hakları araştırmalarına örnek olması bakımından önem taşıyacağı düşünülmektedir.Nitel bir çalışma olan bu araştırmada çocuk hakları ile ilgili alanyazın taraması yapılmıştır. Araştırmada Betimsel Tarama yöntemi kullanılmıştır. Temalar Çocuk Hakları Sözleşmesi ile tutarlı olarak; `yaşamsal`, `gelişimsel`, `korunma` ve `katılım` hakları olmak üzere dört temaya ayrılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili Fatih ve Eyüp ilçelerindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan müdürler oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcılarından 5 kişi ilkokulda, 4 kişi ortaokulda ve 3 kişi liselerde görev yapmaktadır. Katılımcılardan 11 kişi erkeklerden 1 kişikadınlardan oluşmaktadır. Katılımcılardan 3 kişi 30-40 yaş, 5 kişi 40-50 yaş, 4 kişisi ise 50-60 yaş aralığındadır. Araştırma verilerini toplamak için ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Bunun için öncelikle okul müdürleriyle görüşmeler yapılmış ve kendilerinden izin alınmıştır. Araştırmada okul müdürlerinin konuşmaları, çocuk hakları açısından uygun olan ve uygun olmayan yönler olarak incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada okul müdürlerinin söylemlerinde çocuk hakları açısından olumlu ve olumsuz yönler olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Çocuk, Çocuk Hakları, Okul Yöneticisi, Bayrak Töreni. Childhood is very important for personality development. In this sense to growup in a family, in an environment and a school regarded to the children's rights has agreat effect on his/her personality. We must give the necessary importance andinterest to children's rights and progress to have more healthy and happy individualsin the society. In the research the school headmasters' speech to the entire students at theschools before and after the flag ceremony analyzed in terms of children's rights. Thisstudy is very important for improving the awareness of children's rights andinternalizing the children's rights for the school principals. Due to the first studyabout this area it is believed to be very important example for he next studies aboutchildren's rights in our country. The written resources on the children's rights have been analized in thisqualitative research and descriptive analysis method is used. The themes consistentlywith children's rights are separated into the four titles, 'vital', 'progressional','protection', 'participation'. The population of the province of Istanbul Fatih and Eyup research headmasterswho work in primary, secondary and high schools in the district constitutes. Five of the participations in the research are from primary schools, four of them are fromsecondary schools and three of them are from high schools. Eleven of twelveparticipations are male and one is female. The ages of three of twelve are between 30and 40, five of them between are 40 and 50, four of them are between 50 and 60. The voice recordes have been used to get datas. First of all a meeting arrangedwith the school headmasters and necessary permisson was got. In this research theschool principals' speech are analized weather they are agreeable or not in terms ofchildren's rights. As the result of the research agreeable and unfavourable courses areanalized.
Collections