Okul yöneticilerinin algılarına göre ilçe milli eğitim müdürlerinin toplantı yönetimi becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada okul yöneticilerinin algılarına göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetim becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini Maltepe, Sultanbeyli, Kartal ve Pendik ilçesinde bulunan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Bu evren içinden seçkisiz örneklem alma yolu ile belirlenen toplam 309 okul yöneticisi örneklemi oluşturmuştur.Örneklem grubundaki yöneticilerden veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu ve toplantı yönetim becerileri ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, yöneticilerin algılarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda dağılım normal olduğundan `t` testi ve ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılığın anlamlı bulunması durumunda bu farkın yada farkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Scheffe (Çoklu Karşılaştırma) testi uygulanmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı α < 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar şunlardır:Okul yöneticilerinin görevlerine göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetimi becerilerinde grupların aritmetik ortalamaları arasında toplantı yönetimi becerileri, zaman kontrolü yönetimi, salon olanaklarını yönetme, toplantı gündemini yönetme, toplantı tutanaklarını yönetme ve toplam ölçekte anlamlı bir farklılık görülmezken katılımcı yönetme alt boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Katılımcıları yönetme alt boyutunda okul müdürleri İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetim becerilerini daha olumlu değerlendirmişlerdir.Okul yöneticilerinin cinsiyetlerine göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetimi becerilerine ilişkin toplam ölçek ile hiçbir alt boyutta anlamlı farklılık bulunmamıştır.Okul yöneticilerinin mezuniyetlerine göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetimi becerilerine ilişkin algılarında katılımcı yönetme, zaman kontrolü yönetimi, salon olanakları yönetme, toplantı gündemini yönetme, toplantı tutanaklarını yönetme, alt boyutlarında anlamlı bir farklılık görülmezken toplam ölçek ile toplantı yönetim becerileri alt boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Lisans mezunu olan yöneticiler İlçe Milli Eğitim Müdürlerini yüksek lisans mezunlarına göre daha olumlu değerlendirmişlerdir.Okul yöneticilerinin kıdemlerine göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetimi becerilerine ilişkin algılarında toplam ölçek ve hiçbir alt boyutta istatiksel anlamlı farklılık bulunmamıştır.Okul yöneticilerinin yaşlarına göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin toplantı yönetimi becerilerine ilişkin algılarında toplam ölçek ile toplantı yönetim becerisi ve zaman kontrolü yönetiminde anlamlı farklılık bulunurken diğer alt boyutlarda anlamlı farklılık görülmemiştir. Farklılığın 22-35 yaş grubu ile 43 ve üzeri yaş grubu arasında olduğu ve 23-35 yaş grubundakilerin daha olumlu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Diğer gruplar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. In this research, it is aimed to specify the meeting management skills of District Directors of National Education according to the perception of education managers. In this research, scanning method is used.The research universe consists of education managers from Maltepe, Sultanbeyli, Kartal and Pendik. 309 school managers were chosen by random sampling method. Personal information form and meeting manager skills scale have been used to gather information from the managers in the sample group. Data gathered from the scales have been coded and resolved with SPSS. The frequency and percentage distributions about the first part of the data have been calculated. The arithmetic average and standard deviation have been used to determine the managers' perception. Since the distribution is normal in two-variable comparisons, the `T` test has been used and the one-way analysis of variance (ANOVA) has been used in comparing more than two variable groups to reveal the difference between the perceptions.In the case of meaningful difference, The Scheffe Test (Multiple Comparison Test) has been conducted to determine between which group or groups the meaningful difference occurred. It has been tested at the significance level of a < 0.05 whether there is a dramatic difference between the views.The results obtained from the study are as follows: As to the duties of education managers, no meaningful difference has been observed between group's arithmetic mean relating to education managers' perception of the meeting management skills of district directors of national education at the total scale or at the following sub- categories; meeting management skill, time management, directing the meeting room facilities, directing agenda management and directing meeting reports. In the sub-category of directing the participants, a meaningful difference has been observed. In this sub category, school principals evaluated the meeting management skills of district directors of national education higher.As to the gender of education managers, no meaningful difference has been observed in the total scale or in any sub- category, relating to the meeting management skills of district directors of national education.As to the educational background of education managers, no meaningful difference has been observed relating to education managers' perception of the meeting management skills of district directors of national education at the following sub- categories; directing the participants, time management, directing the meeting room facilities, directing agenda management and directing meeting reports. In the sub-category of meeting management skills, a meaningful difference has been observed as to education managers' educational backgrounds. Managers with bachelor's degree has thought a lot more positively of district directors of national education than they have thought of managers with master's degree. As to seniorities of education managers, statistically, no meaningful difference has been observed in the total scale or in any sub-categories, relating to the meeting management skills of district directors of national education.As to the ages of education managers, a meaningful difference has been observed in the total scale, in the sub- categories of meeting management skills and time management skills, but no meaningful difference has been observed in any other sub- category, relating to the meeting management skills of district directors of national education. Education managers aged 23- 35 think more positive than managers aged 43 and plus. No meaningful difference has been found in any other age group.
Collections