Loss & melancholy in head-on (2004)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Fatih Akın sineması içinden dünyaca ünlü Head-On(2004) filmine odaklanarak, melankoli ve göçmen kimliği eleştirel potansiyelleri açısından araştırılmıştır. Çalışmada tartışmanın ana eksenini melankolinin tarihsel dönüşümü ve melankolinin Türkiye Almanya işçi göçü kapsamındaki eleştirel potansiyeli oluşturmaktadır. Tez üç ana bölüm içermektedir. Çalışma, melankolinin göç üzerindeki izlerini yorumlamak ve göçmen kimliği ile nasıl ilişkilendirilebileceğini anlayabilmek için melankolinin kökenlerini analiz ederek başladı. Bu amaçla, melankolinin kökleri ve tarihsel anlamları Antik çağlardan modern topluma araştırıldı. İkinci bölümde, Fatih Akın sinemasında göçün yerini kavrayabilmek adına sinemasında öne çıkan meselelerden birisi olan göçmen kimliğini anlayabilmek için Türkiye'den Almanya'ya İşçi Göçü ele alındı. Bu bağlamda melankoli, yas ve göç arasındaki ilişki sorgulandı ve bunun Fatih Akın sinemasındaki çeşitli yansımaları analiz edildi. Melankoli ve göç arasındaki etkileşim sorgulandı. Son bölümde, Fatih Akın sineması içinde göçmen kimliği ve melankolinin en görünür biçimde yer aldığına inanılan Head-On(2004) filminde yer alan göçmen ve melankolik karakterlerin nasıl kurulduğu ve Türk Alman kimliğini nasıl yaşadıkları –özellikle birinci ve sonraki generasyonlar başlamında–anavatan ve kayıp fikrine dair tutumları tartışıldı. Tez göçmen kimliği ve melankoli tartışmalarına, sinematik temsilin gücünü kullanarak katkıda bulunulmayı amaçlanmaktadır. In this study, melancholy and immigrant identity is explored in terms of their critical potential by focusing on the cinema of Fatih Akın and his critically acclaimed work, Head On (2004). The potential of melancholy in terms of its role in migration – especially Turkish labor migration to Turkey and the evolution of Turkish-German immigrant identity – constitutes the main axis of the discussion of this study. The thesis consists of three main chapters. The study begins with an analysis of the historical origins of melancholy in order to better understand its role in migration and its recognition as a component of immigrant identity. The roots and meaning of melancholy have been examined with various lenses throughout history, from the time of antiquity to the modern day, and deserve to be studied in terms of their role in both cinema and migration. In the second part of the study, the cinema of Fatih Akın and Turkish labor migration to Germany were analyzed in depth, especially in terms of film representation. The interaction between melancholy, mourning and migration was then examined before the last chapter looked at how the main melancholic immigrant characters –especially first and secondary generations– constructed in Head-On (2004) experience their Turkish German identity and how they conceive of the concept of homeland and loss. The thesis aims to contribute to the reading of immigrant identity and melancholy by using the power of the cinematic representation.
Collections