Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilerin okula ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Tekirdağ ilinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilerin okula ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ ilindeki anadolu imam hatip liselerinde okuyan 2335 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemini ise Tekirdağ ilindeki anadolu imam hatip liselerinde okuyan 604 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, ` ve `Okula Karşı Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik programı olan SPSS programı ile çözümlenmiştir. Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin okula karşı tutum düzeylerinin belirlenmesinde ölçeklerden alınan puanların aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin demografik özellikleri bakımından farklılık gösterip göstermediğini test etmek için normal dağılan verilerde `t-testi` ve `one-way Anova` testi kullanılmıştır. Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin okula karşı tutum düzeyleri arasındaki korelasyonların incelenmesi için `Parametrik` testlerde kullanılan `Pearson Momentler Korelasyon Katsayısı` testi kullanılmıştır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin demografik özelliklerinin belirlenmesi için `Frekans` analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonuçları; p=0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, öğrencilerin okula karşı tutum düzeylerinin orta olduğu görülmüştür. Öğrencilerin okula karşı tutumları ile okulu tercih etme durumu dışındaki değişkenlerde de anlamlı bir ilişki görülmemiştir. This research aims investigating the relationship of the freshman orientation of the students studying in Anatolian Imam Hatip High Schools affiliated to the Ministry of National Education in Tekirdağ province.2335 students of Anatolian Imam Hatip High Schools in Tekirdağ in 2014-2015 Academic year constitute the target population of the study, while the other 604 students studying in Anatolian Imam Hatip High Schools in Tekirdağ province constitute the sample. Random sampling was used in determining the sample.In the research `Personal Data Form` and `Attitude Scale towards School` were used as a data collection tool. The datas collected were solved with SPSS which is a statistical programme. Arithmetic mean and standard deviation values of the scores obtained from the scales were examined in determining the attitudes of the students towards school. T-test and the test `one-way Anova ` were used in normal distribution curve in order to test whether it shows a difference in terms of demographic characteristics of the students participating in the survey. `Pearson Moments Correlation Coefficient` used in `Parametric` tests was used in order to analyze the correlation of the attitudes of the students towards school. `Frequency` analysis was done to specify the demographic characteristics of the students creating the sample. The results of the analysis were evaluated at p=0.05 significance level.As a result of the research, it was seen that the attitudes of the students towards the school were moderate. other variables apart from the attitudes of the students towards school and the situation of preferring it, has no meaningful difference as well.
Collections