Bilgisayar oyunlarının Türk hukukunda korunması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bilgisayar oyunları temelinde dijital oyunların Türk Hukuku'nda hangi hükümler çerçevesinde korunduğu ve bu korumanın yeterliliğinin tartışılması amacıyla hazırlanmıştır. Tezimizin konusu; gelişen teknoloji ile birlikte bilgisayar oyunu kavramının günden güne değişmesi, mevcut hukuk sisteminin bu gelişmelere tam olarak çözüm getirememesi ve mevcut düzenlemelerin ve getirilebilecek yeniliklerin Türk doktrininde çalışma konusu olarak fazla yer almaması sebebiyle seçilmiştir.Çalışmanın ilk kısmında bilgisayar oyunları, tarihçesi ve unsurları ile birlikte açıklanmıştır. Devamında bilgisayar oyunlarının Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre eser niteliği tartışılmıştır. Sonraki kısımda ise Fikir ve Sanat Eserler Kanunu kapsamında eser sahipliği ve eser sahipliğinden doğan haklar anlatılmıştır. Son olarak bilgisayar oyunlarının Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, Sınai Mülkiyet Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Rekabetin Korunması Hakkında Kanun ve Türk Borçlar Kanunu hükümleri çerçevesinde hukuki korunması ve hak ihlallerine karşı başvurulacak çareler aktarılmıştır. Bu çalışma bilgisayar oyunlarının mevcut düzenlemeler ışığında ne ölçüde korunduğunun analizi, eksikliklerin giderilmesi hususunda çözüm önerisi ve hak ihlallerine karşı başvurulabilecek yolların tespiti ile sona erdirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dijital Oyunlar, Bilgisayar Oyunları, Video Oyunları, Fikri ve Sınai Haklar, Eserlerin Türk Hukukunda Korunması This thesis has been dedicated to examine the provisions of the protection of digital games and adequacy of this protection in Turkish Law. The subject of the study has been determined based on the fact that the rapid change in contemporary computer games, the insufficiency in current domestic legal system for filling the gaps in practice, the deficiency of Turkish Doctrine in enactment to meet the pace of digital game's transformation.In the first part of the study, computer games are explained with their history and elements. Subsequently, the work qualification of computer games has been discussed in terms of the Code on Intellectual Property Law. In the next section, the work ownership and the rights arising from the work ownership were explained within the scope of the Code on Intellectual Property Law. Ultimately, the legal protection and remedies to be applied against violations of computer games have been indicated within the framework of the Code on Intellectual Property Law, Turkish Commercial Law, Law on the Protection of Competition and Law of Obligations. The thesis has been concluded with the analysis of the what extent to protect of computer games, the solution proposes for eliminating deficiencies and the evaluation methods to be used against violations of rights.Keywords: Digital Games, Computer Games, Video Games, Intellectual and Industrial Rights, Legal Protection in Turkish Legal System
Collections