Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorYüca, Nesibe
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:40Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631709
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, beşinci ve altıncı sınıfa devam eden öğrencilerin sahip oldukları değerler, algılanan aile içi ilişkiler ve empati düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri ortaya koymak.Araştırma, genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan devlet ve özel okullarda eğitim gören öğrencilerden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun 255'i kız 220'si erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada, Dilmaç (1999) tarafından geliştirilen `Ahlaki Olgunluk Ölçeği` (AOÖ), Demirtaş-Zorbaz ve Korkut-Qwen (2013) tarafından geliştirilen `Aile İlişkileri Ölçeği` (AİÖ) ve Kaya ve Siyez (2010) tarafından geliştirilen `KA-Sİ Çocuk ve Ergenlerde Empati Ölçeği` (ÇEEÖ) kullanılmıştır. Araştırma `Yapısal Eşitlik Modeli` ne göre AMOS 19 Programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan sonuçlarına göre, insani değerlerin aile içi ilişkiler ve empati düzeyleri arasında doğrudan etkileri ve empati düzeylerinin aile içi ilişkileri arasında doğrudan etkisi görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of the research is to reveal the predictive relationships between the values possessed which the students among the fifth and sixth grades, perceived family relations and empathy levels.The research is done in Accord with relational scanning which is a sub genre of general survey model.The sample of the research was selected by random sampling method from the students in state and private schools in the public of Istanbul in 2016-2017 education year.The research study group consisted of 255 male students and 220 female students.The `Moral Maturity Scale` (MMS) developed by Dilmaç (1999), `Family Relations Scale` (FRS) developed by Demirtaş-Zorbaz and Korkut-Qwen (2013) and the `KA-SI Empathy Scale forChildrenand Adolescent` (ESCA)developed by Kaya and Siyez (2010) used in the research. The research is used by using the AMOS 19 program according to `Structural Equation Model`.According to result of the research, it is seen that the values have direct impacts on family relationships and levels of empathy and that levels of empathy has direct impacts on family relationships.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title5. ve 6. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu değerler, algıladıkları aile ilişkileri ve empati düzeyi arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.title.alternativeThe research is to reveal the predictive relationships between the values possessed which the students among the fifth and sixth grades, perceived family relations and empathy levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.identifier.yokid10185822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519893
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess