Social behavioral change for sustainable urban transportation under TDM concept: A case study of Istanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentlerdeki artan nüfus ulaşımın, karayollarının, toprak kullanımının ve her çeşit kirliliğin artışını da zorunlu kılmaktadır. Genellikle daha uzun, daha geniş ve daha büyük kent içi ve kentler arası karayolları, içerisinde birkaç kişi hatta çoğunlukla yalnız başına seyahat edilen araç sayısında artışa neden olmakta ve bu da sürdürülemez bir toplumve mobiliteye temel oluşturabilmektedir. Akıllı toprak kullanımı, akıllı ulaşım sistemleri, temiz ve yeşil araçlara ek olarak sürdürülebilir kentlere ve ekonomilere ulaşabilmek için, ulaşımda kullandığımız motorize yöntemlerden ziyade yürüme, bisiklet, ve toplu taşıma gibi daha temiz, daha yeşil, daha sağlıklı ve daha ekonomik ulaşım yöntemlerine kaymak için sosyal davranış değişimi çok büyük önem arzetmektedir.Trafik sıkışıklığının gitgide artıyor olmasının neden olduğu ekonomik, çevresel ve sosyal kaygılar, dünyada bir çok şehri ve akademisyenleri farklı politika ve çözümlerin araştırılmasına ve bunların kentlerde uygulanmasına yöneltmiştir. Bu politika ve çözüm alternatifleri arasında, Yolculuk Talep Yönetimi (YTY) politikaları esas olarak, sürdürülebilir yöntemleri ve gönüllü olarak talebin kontrol edilmesiyle mevcut altyapının daha verimli kullanılmasını teşvik etmektedir. Bu çalışmanın amaçları şu şekildedir: (1) literatür taraması ile dünyanın muhtelif yerlerinde geliştirilmiş ve uygulanmış çeşitli sürdürülebilir toplum,sürdürülebilir gelişim, sürdürülebilir mobilite mekanizmalarının ve politikalarının incelenmesi ve anlaşılması; (2) özellikle kent mobilitesi ve trafiği için geliştirilmiş ve test edilmiş olan sosyal davranış değişimi politikaları için bir çerçeve belirlemek; (3) İstanbul vakasının daha iyi anlaşılması için farklı göstergeler kullanılarak muhtelif şehirlerile karşılaştırma yapmak; (4) YTY politikalarının İstanbul'da uygulanabilirliği potansiyelinin belirlenebilmesi ve şehir halkının trafik algısının öğrenilebilmesi için yüz yüze anket çalışması yapmak; (5) İstanbul'un mevcut trafik yoğunluğunun belirlenmesi ve PTV VISSIM mikro simülasyon programı kullanılarak anket sonuçlarının neticesine göre belirlenen potansiyeller ile farklı senaryolar altında İstanbul trafik yoğunlunun 2018 ve 2023 yılları için projeksiyonlarının yapılması. Bu çalışmanın sonucunda, İstanbul trafiğinin yıldan yıla daha kötü olma eğiliminde olduğu görülmektedir, ama YTY politikalarınınsürdürülebilir mobilite kullanımının arttırılabilmesinde ve trafik yoğunluğunun azaltılabilmesinde kayda değer ölçüde potansiyele sahip olduğu da ayrıca görülmektedir. Increasing population in urban areas necessitates increasing levels of mix and modes oftransportation, roads, land use, which all lead to pollution and waste of all sorts. Usually longer, wider and larger urban and interurban roads for motorized vehicles lead tofurther increases in number of cars with fewer, usually single, people in them, formingan unavoidable basis of an unsustainable society and mobility. In order to achieve sustainable cities and economies, in addition to smart use of land, intelligent transportationsystems, clean and green vehicles, it is vital to achieve social behavioral change for shifting our modes of mobility from motorized means to cleaner, greener, healthier and moreeconomic means such as walking, cycling, and public transportation. Economic, environmental, and social concerns about growth of traffic and congestion have caused severalmega cities in the world and academics towards the investigations and introduction ofdifferent policies and measures in urban areas. Among many policy options, Travel Demand Management (TDM) policies mainly aim to promote the sustainable modes andto increase an effective use of existing infrastructure by voluntarily controlling the demand. With such circumstances, the objectives of this study are as follows: (1) to reviewexisting academic, industrial, governmental and non-governmental literature to examineand understand various sustainable society, sustainable development, sustainable mobility concepts, mechanisms and policies developed and tested in other parts of the world;(2) to establish a framework of social behavioral change policies particularly developedand tested for urban mobility and traffic; (3) to compare various mega-cities on differentindicators to better understand the case of Istanbul; (4) to evaluate potentials of TDMpolicies in Istanbul as well as to find out traffic congestion perception of the residents byconducting face-to-face surveys; (5) to determine current conditions of traffic congestionin Istanbul for the projections of traffic conditions in the coming years of 2018 and 2023,with the help of determined potentials from the survey results under different scenariosby using a micro simulation program PTV VISSIM. As a result of this study, it wasrevealed that the traffic conditions in Istanbul tend to become worse year by year, butit was also seen that the TDM policies offers noteworthy potential for increased use ofsustainable mobility modes and to help significantly reducing congestion levels.
Collections